Twórcy The Last of Us na PC odpowiadają graczom, wiedzą o problemach

Liczne problemy trapiące The Last of Us na PC nie uszły uwadze deweloperom z Naughty Dog. Twórcy cyklu wydali komunikat, w którym poinformowali o pracach nad stosowną aktualizacją.

Kamil Kleszyk

Twórcy The Last of Us na PC odpowiadają graczom, wiedzą o problemach, źródło grafiki: Naughty Dog.
Twórcy The Last of Us na PC odpowiadają graczom, wiedzą o problemach Źródło: Naughty Dog.

Studio Naughty Dog z pewnością nie tak wyobrażało sobie debiut The Last of Us na komputerach osobistych. Gracze, którzy zdecydowali się na zakup produkcji, mierzą się z masą problemów – ze słabą optymalizacją na czele. Skargi społeczności nie uszły uwadze twórcom, którzy wydali w tej sprawie stosowny komunikat.

Niegrzeczny pies rusza na ratunek

Na swojej stronie internetowej poinformowali oni, że przyglądają się zgłoszeniom i są w trakcie opracowywania aktualizacji, która wyeliminuje (miejmy nadzieję):

  • wydłużone ładowanie shaderów;
  • spadek wydajności i stabilności w momencie, gdy shadery ładują się w tle;
  • problemy z niestabilnością w przypadku starszych sterowników do kart graficznych;
  • nieuruchamianie się produkcji pomimo spełnienia minimalnych wymagań sprzętowych;
  • potencjalny wyciek pamięci.

Fala negatywnych ocen

Jak widać, twórcy muszą uporać się z kilkoma dosyć poważnymi problemami. Nim jednak ugaszą pożar, The Last of Us zdąży zebrać sporą kolekcję negatywnych komentarzy, których liczba już teraz nie napawa optymizmem. W momencie pisania tej wiadomości dzieło Naughty Dog otrzymało na Steamie 5571 recenzji na „nie”, co przykłada się na wynik 33% – odbiór produkcji jest zatem „w większości negatywny”.

Kłopotliwy współpracownik?

Nie można zapomnieć o pewnym ciekawym aspekcie całej sprawy. Otóż w przenosinach gry na PC pomagało studio Iron Galaxy. Niezależny zespół znany jest z multiplayerowej produkcji Rumbleverse, ale duża część jego działalności to opracowywanie konwersji na różnorakie platformy. W przeszłości miewał on już problemy z przygotowaniem pecetowych portów gier. Do wpadek można zaliczyć m.in. Batman: Arkham Knight, któremu, jak wiemy, również daleko było do ideału. Z kolei niedawno wydane Metroid Prime Remastered na Nintendo Switch wyszło studiu całkiem dobrze.

The Last of Us: Part I

The Last of Us: Part I

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 2 września 2022

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.4

Gracze

8.2

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

18

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

W becie Diablo 4 wykryto poważny exploit; fani wydają się być zrezygnowani

Następny
W becie Diablo 4 wykryto poważny exploit; fani wydają się być zrezygnowani

Lords of the Fallen zaoferuje rozwiązanie, którego zabrakło w Dark Souls i Elden Ring

Poprzedni
Lords of the Fallen zaoferuje rozwiązanie, którego zabrakło w Dark Souls i Elden Ring

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl