Twórcy Battlefielda 6 przewidzieli wiele niezwykłych rzeczy. Podczas pojedynku dwóch snajperów jeden z nich może zestrzelić pocisk drugiego. Gracz pokazał dowód na takie wydarzenie.
Battlefield 6 to gra łącząca wiarygodnie przedstawione, współczesne pole walki ze zręcznościowym podejściem do rozgrywki. Gracze poruszają się wiernie odwzorowanymi maszynami bojowymi, w dłoniach dzierżąc realistycznie wyglądającą broń (choć o fikcyjnych nazwach).
Z drugiej strony studio DICE postawiło na widowiskowość i frajdę z kreowania epickich akcji. Czy wiecie, że w grze można zestrzelić nadlatujący pocisk snajpera? Jeden z graczy opublikował nagranie właśnie z takiego wyczynu. Czy to realistyczne? Nie sądzę… Czy jest cool? Zdecydowanie!
Zapewne większość fanów serii Battlefield pamięta kultowy manewr Rendezook z poprzednich części. Battlefield 6 także jest przygotowany dla takich epickich akcji. Pociski snajperów mają kolizyjny model w grze i dość realistyczną balistykę lotu. Twórcy pomyśleli o tym, by możliwe było zestrzelenie takiego pocisku, na przykład dla gracza, który także dysponuje snajperką.
Nie jest to łatwe, ale wykonalne, czego dowodzi opisany tutaj przypadek. Podziw niektórych graczy osiągnął wyżyny znane z pewnej odległej galaktyki, dawno, dawno temu.
Takie wydarzenie nie jest totalne nierealistyczne, a historia zna takie przypadki. Są one jednak niezmiernie rzadkie i czasem słabo udokumentowane. Trafienie pociskiem w pocisk przeciwnika jest jak główna wygrana w totka. Ponieważ pociski snajperskie są z reguły ostro zakończone, w takim wypadku doszło by raczej do rykoszetu, niż „anihilacji” obu strzałów.

W grze nie ma to znaczenia w kategorii realizmu, bardziej chodzi o efektowność starć. To miłe, że twórcy zadbali o takie coś, podobnie jak o wiele innych rzeczy, jak na przykład efekt przygwożdżenia ogniem. Możliwość wykonywania takich rzeczy może zachęcić graczy do kombinowania i jeszcze bardziej podkręcić efektowność meczy.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.