Studio Larian zdradziło konkrety odnośnie romansów w Baldur’s Gate 3. Okazuje się, że będziemy mogli przespać się z każdym członkiem drużyny.

Wczoraj studio Larian wreszcie pokazało pierwszy gameplay z Baldur's Gate III, czyli kontynuacji legendarnego cyklu RPG. Równocześnie w sieci zaroiło się od artykułów, które przynoszą sporo ciekawych informacji - wśród nich znalazł się wywiad serwisu VG247 z autorami gry. Wynika z niego, że produkcja będzie miała sporo do zaoferowania dla miłośników wirtualnych romansów.
W Baldur's Gate III będziemy mogli romansować z każdym członkiem drużyny. Co więcej, te postacie otrzymają również możliwość tworzenia związków ze sobą nawzajem. Jako przykład twórcy podają Liselle, należącą do rasy Githyanki, która nie słynie z monogamii. Jednego dnia może się ona przespać z naszym bohaterem, aby następną noc spędzić w objęciach innego towarzysza.
Twórcy chcą, aby romanse były bardziej skomplikowane niż w typowych RPG-ach, gdzie seks jest nagrodą za wykonanie jakiegoś zadania, czy danie postaci miłego prezentu. Relacje miłosne mają być bardziej realistyczne, dynamiczne i kształtowane przez wszystkie interakcje z danym partnerem. Pojawi się także zazdrość, a przespanie się z jedną postacią może nam zablokować drogę do łóżka drugiej.
Sytuację skomplikuje również wampiryzm niektórych postaci. W nocy nie zawsze mają one być w stanie powstrzymać się od wypicia krwi osoby, z którą śpią. W najlepszym wypadku spowoduje to jedynie zmęczenie wyssanej ofiary następnego dnia, ale równie dobrze może zakończyć się jej śmiercią.
W wywiadzie twórcy zdradzili również, że gra zadebiutuje w Steam Early Access z pięcioma członkami drużyny, a kolejni dodani zostaną w aktualizacjach.
Przypomnijmy, że Baldur's Gate III zmierza na PC i zadebiutuje w tym roku we wczesnym dostępie. W planach jest również wydanie na Google Stadia. Jeśli opracowane zostaną wersje konsolowe, to raczej na urządzenia następnej generacji, gdyż PlayStation 4 i Xbox One są zbyt słabe, aby udźwignąć grę bez kompromisów.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
54

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.