Valve ma testować obsługę ARM64. Możliwe, że to na tej architekturze będzie opierał się sprzęt firmy
Testy obsługi ARM64 przez Valve sugeruje, że kolejne urządzenia od firmy mogą być oparte o architekturę ARM.

Valve choć głównie kojarzy się z platformą dystrybucji gier Steam, to jednak firma zajmuje się również produkcją sprzętu dla graczy. Steam Deck, HTC Vive czy Steam Controller to tylko niektóre z projektów przedsiębiorstwa. Jak się okazuje Valve może szykować się do wprowadzenia na rynek nowego urządzenia. Sugeruje to testowanie przez firmę obsługi ARM64 w wielu grach.
Jak donosi portal Notebookcheck w aktualizacji dla nieznanej aplikacji o nazwie „ValveTestApp3043620” pojawiła się lista tytułów, które otrzymały oznaczenia „proton-arm64” i „proton-arm64e”. Są to między innymi Left 4 Dead 2, Garry's Mod, Frostpunk i Shadow of Mordor. Możemy założyć, że amerykański gigant aktywnie pracuje nad rozwojem oprogramowania Proton. Służy ono do uruchamiania gier stworzonych z myślą o Windowsie na Linuxie. Niektóre z gier otrzymały także oznaczenia „proton_experimental” i „proton-arm64ec-vanguard” co może wskazuje, że są już one w fazie testów.

Ciężko obecnie stwierdzić dlaczego Valve zwiększyło swoje zainteresowanie ARM64. Zwykle układy oparte o ARM były wykorzystywane w urządzeniach przenośnych takich jak smartfony czy tablety. Więc mogłoby to sugerować, że firma będzie chciała udostępnić gry z PC dla graczy mobilnych. Jednak coraz częściej procesory ARM są wykorzystywane w komputerach stacjonarnych oraz konsolach. Według przecieków następca Nintendo Switch ma zostać wyposażony w procesor oparty na tej architekturze.
Możliwe więc, że i Valve postanowiło pójść tą samą drogą. Następca Steam Decka lub jego odświeżona wersja mogłyby być wyposażone w procesor oparty o ARM. Nie można także zapomnieć o zestawach VR, które również mogą korzystać z takich układów. Niestety na razie możemy jedynie domyślać się nad czym pracuje amerykański gigant. Niemniej opublikowana lista jest bardzo długa i zawiera tytuły z różnych gatunków. Więc możemy założyć, że Valve zamierza promować bardziej elastyczne, wieloplatformowe doświadczenie..
Więcej:Koniec z drogimi nożami w CS2? Valve dodało nową, kontrowersyjną metodę ich zdobywania