AMD przegrało z Nvidią walkę o Switcha 2, bo nie było w stanie spełnić wymagań Nintendo

AMD próbowało wygrać z Nvidią wyścig o produkcję podzespołów do Switcha 2. Producent nie był jednak w stanie spełnić wymagań Nintendo.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

AMD przegrało z Nvidią walkę o Switcha 2, bo nie było w stanie spełnić wymagań Nintendo, źródło grafiki: Alexandr Sadkov; Unsplash.com; 2021.
AMD przegrało z Nvidią walkę o Switcha 2, bo nie było w stanie spełnić wymagań Nintendo Źródło: Alexandr Sadkov; Unsplash.com; 2021.

Ostatnie doniesienia zdradzające wygląd i specyfikację Switcha 2 wydają się potwierdzać, że w środku znajdziemy podzespoły Nvidii. Okazuje się, że współpraca z Nintendo nie była oczywista, ponieważ swoją ofertę złożyło także AMD. „Czerwoni” nie potrafili jednak spełnić surowych wymagań producenta Switcha, który chciał, żeby w trybie przenośnym konsola korzystała z 5 W mocy.

AMD nie sprostało oczekiwaniom Nintendo

Doniesienia o starciu pomiędzy AMD a Nvidią o Switcha 2 przedstawił youtuber Moore's Law Is Dead. Zdradził, że informacje otrzymał bezpośrednio od kogoś z Nvidii. AMD miało być bardzo zdeterminowane, żeby wygrać przetarg na Switcha 2, co jednak się nie udało, ponieważ Nintendo miało konkretną wizję swojej nowej konsoli.

Wszystko rozbiło się o kwestie dotyczące zużycia mocy. Jeszcze w lipcu Moore’s Law Is Dead donosił, że w trybie przenośnym Switch 2 ma zużywać wyłącznie 5 W mocy. Teraz okazuje się, że był to jeden z kluczowych wymogów Nintendo i AMD nie było w stanie go spełnić. Próbowano namówić włodarzy Nintendo na przynajmniej 8 W (a nawet do 15 W) dla Switcha 2 w trybie przenośnym, co się nie udało.

Nintendo zależało na tym, żeby stworzyć konsolę, w przypadku której granie będzie przypominało doświadczenie ze Steam Decka, przy jednocześnie lżejszej konstrukcji, co sprawiałoby wrażenie obcowania z produktem premium. Optymalne rozwiązanie zaprezentowała Nvidia, co zaowocowało współpracą i jest pozytywną informacją dla graczy.

Dzięki temu Switch 2 może mieć dostęp technologii upscalingu DLSS, co powinno poprawić wizualne doświadczenia z grania na konsoli Nintendo na dużym ekranie. Różnica powinna być odczuwalna w przypadku gier z pierwszego Switcha, ponieważ nowa konsola ma obsługiwać kompatybilność wsteczną, co jeszcze jednak nie zostało potwierdzone. Oczywiście to wymagałoby aktualizacji dla gier, o co Nintendo może się pokusić.

Podobało się?

1

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

40 lat po premierze Terminatora James Cameron przyznaje, że jego kultowe dzieło sci-fi bywa „cringe’owe”, choć on sam nie czuje się zażenowany

Następny
40 lat po premierze Terminatora James Cameron przyznaje, że jego kultowe dzieło sci-fi bywa „cringe’owe”, choć on sam nie czuje się zażenowany

Wymagania sprzętowe MSFS 2024. 64 GB RAM, RTX 4080 oraz 100 Mbps to „idealna” konfiguracja

Poprzedni
Wymagania sprzętowe MSFS 2024. 64 GB RAM, RTX 4080 oraz 100 Mbps to „idealna” konfiguracja

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl