Ujawniono szczegóły na temat systemu walki i rozwoju postaci w grze Vampyr

Philippe Moreau, reżyser nadchodzącej gry Vampyr, podzielił się dzisiaj na blogu playstation.com szczegółami na temat systemu walki i drzewka rozwoju. Gracze mają otrzymać dużo swobody w kreowaniu własnego stylu walki; ważnym elementem rozgrywki będzie też zmaganie między naturą człowieka i wampira.

Nowak Jakub

Philippe Moreau, reżyser gry Vampyr, RPG-a planowanego na 2017 rok, za pośrednictwem bloga playstation.com przybliżył niuanse walki i rozwoju bohatera w najnowszej produkcji twórców Life is Strange. Do dyspozycji graczy, oprócz konwencjonalnych broni białych i dystansowych, oddany zostanie zestaw mocy i umiejętności pozwalających na zdobycie przewagi nad przeciwnikami. System rozwoju postaci ma być elastyczny i pozwalać graczom na wykreowanie własnego stylu.

Z omawianego wpisu wynika, że w grze znajdziemy wariację znanego z wielu gier akcji systemu adrenaliny: zadawanie obrażeń wrogom i skuteczne unikanie ich ataków pozwoli Jonathanowi, czyli protagoniście, uwolnić coraz potężniejsze moce, jak np. wysysanie krwi z oddalonych przeciwników czy nabijanie ich na pal. W miarę napełniania się "paska krwi" wampirza część bohatera będzie stopniowo przezwyciężać ludzką, czyniąc go coraz silniejszym.

Ujawniono szczegóły na temat systemu walki i rozwoju postaci w grze Vampyr - ilustracja #1

Jeśli chodzi o drzewko rozwoju, to umiejętności będzie można pozyskiwać w dowolnej kolejności. Należy oczekiwać standardowego podziału na rozwiązania siłowe, nastawione na zadawanie jak największych obrażeń, oraz bezpieczniejsze, skoncentrowane na kontrolowaniu grup przeciwników i mniej bezpośredniej ich neutralizacji. Gracze preferujący bardziej pacyfistyczne podejście też znajdą coś dla siebie – w Vampyr pojawi się również możliwość minimalizacji liczby ofiar przez skradanie się lub omijanie starć w ogóle, dzięki szybkości i zwinności właściwej wampirom.

Wszystkie umiejętności mają ponadto posiadać dwa różne rozwinięcia do wyboru; za przykład posłużył tutaj skill "Spring", który pozwala błyskawicznie znaleźć się przy wybranym wrogu – w jednym wariancie zada ona obrażenia obszarowe, w drugim pozwoli bohaterowi stać się nietykalnym przez krótką chwilę.

Możliwość unikania starć nie jest bez znaczenia. Zgodnie z zapowiedziami twórców, liczba ofiar będzie nie tylko wpływać na skuteczność Jonathana w walce, ale również na stan jego zdrowia – im więcej ludzi uśmierci, tym bardziej będzie przeważać jego wampirza natura. Gracze staną więc przed wyborem: punkty doświadczenia i znacznie potężniejsza postać, czy człowieczeństwo?

Vampyr to gra twórców Life is Strange – studia DONTNOD. Historia ma miejsce w Londynie – w roku 1918, stolicę Anglii nawiedza niewyjaśniona plaga. Jedną z jej ofiar pada Jonathan Reid – w czasie Wojny Światowej znany chirurg – który budząc się w masowym grobie odkrywa, że stał się wampirem. Jest on niemal pewny, że jego przypadłość można wyleczyć jak zwyczajną chorobę, jednak nie będzie to zadaniem łatwym.

Vampyr

Vampyr

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 5 czerwca 2018

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

6.7

Gracze

7.7

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Filmy Portal i Half-Life wciąż w produkcji

Następny
Filmy Portal i Half-Life wciąż w produkcji

Bulletstorm: Full Clip Edition ukaże się w 2017 roku na PC, PS4 i XOne?

Poprzedni
Bulletstorm: Full Clip Edition ukaże się w 2017 roku na PC, PS4 i XOne?

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl