Zespół odpowiedzialny za Prince of Persia: The Lost Crown został ponoć rozwiązany. Ubisoft miał także zatrzymać prace na kontynuacją gry.
Dodatkowych informacji w sprawie dostarczył serwis Insider-Gaming. Wynika z nich, że owe „inne projekty” w Ubisofcie to: Beyond Good and Evil 2 (do teamu dołączyła większość zespołu PoP: The Lost Crown), Project Ovr, czyli kolejna główna odsłona serii Ghost Recon (ok. 12 osób) i Project Steambot, czyli „remake Raymana opracowywany w Ubisoft Milan” (również ok. 12 osób).
W oświadczeniu dla serwisu Eurogamer firma Ubisoft odniosła się do tego, o czym media gamingowe rozpisywały się wczoraj w godzinach wieczornych. Z podanych informacji wynika, że członkowie zespołu odpowiedzialnego za Prince of Persia: The Lost Crown wciąż są zatrudnieni w firmie i dalej stanowią część studia Ubisoft Montpellier, choć teraz pracują nad „innymi projektami”.
Oddajmy głos Abdelhakowi Elguessowi, starszemu producentowi PoP: TLC:
Jestem niezwykle dumny z pracy i pasji naszego zespołu w Ubisoft Montpellier, który stworzył grę, która spodobała się zarówno graczom, jak i krytykom, i jestem przekonany o jej długoterminowym sukcesie.
Prince of Persia: The Lost Crown zmierza teraz ku końcowi swojego popremierowego rozwoju, z trzema darmowymi aktualizacjami zawartości i jednym DLC, które ukazały się we wrześniu. Skupiamy się teraz na udostępnieniu gry większej liczbie graczy: niedawno pojawiła się ona na Steamie, a jeszcze tej zimy będzie dostępna na komputerach Mac.
Większość członków zespołu, którzy pracowali nad Prince of Persia: The Lost Crown, przeniosła się do innych projektów, które skorzystają z ich doświadczenia. Wiemy, że gracze kochają tę markę, a Ubisoft jest podekscytowany możliwością dostarczenia w przyszłości kolejnych wrażeń związanych z Prince of Persia [nie zostało wyjaśnione, czy chodzi o remake Sands of Time – dop. red.].
Trzęsienie ziemi w Ubisofcie prawdopodobnie nie słabnie. Ba, możliwe nawet, że jeszcze przybiera na sile. Według najnowszych wieści od francuskiego informatora o pseudonimie Gautoz gigant zlikwidował ponoć zespół odpowiedzialny za świetnie oceniane Prince of Persia: The Lost Crown.
Głównym powodem rozwiązania ekipy pracującej nad księciem Persji miało być niespełnienie oczekiwań sprzedażowych. Tym samym najpewniej nie doczekamy się sequela omawianej produkcji, który podobno był w planach, ale ostatecznie nie dostał „zielonego światła” od włodarzy Ubisoftu. Co ciekawe, postanowienie o rozwiązaniu zespołu i zakończeniu wsparcia gry miało zapaść już kilka tygodni po jej premierze (18 stycznia 2024 r.).
Po raz pierwszy powyższe rewelacje Gautoz ujawnił w serwisie YouTube na kanale Origami. Niestety, zarówno film, jak i wpis informatora o domniemanej decyzji dewelopera są dostępne wyłącznie w języku francuskim, zatem musimy polegać na angielskim tłumaczeniu, opublikowanym choćby w serwisie ResetEra, które wspomina też o mozolnych pracach nad mitycznym już Beyond Good & Evil 2.
Trzy lub cztery razy w ciągu jednego weekendu słyszałem i czytałem: „To była najlepsza robota w moim życiu”, jednocześnie zbierając informacje o rozwoju gry. Jeden po drugim [deweloperzy – dop. red.] mówili mi, że [praca nad PoP: The Lost Crown] jest postrzegana jako ostoja do tworzenia i bezpieczne miejsce dla ludzi, którzy wypalili się przy BG&E 2; zespół został rozwiązany przez Ubisoft.
Warto dodać, że po rzekomym poniechaniu wspomnianej kontynuacji, pracownicy francuskiej firmy mieli nalegać na dwa następne dodatki (w sumie ukazało się jedno fabularne DLC – Mask of Darkness – oraz kilka świeżych trybów). Niestety, tutaj również natrafili ponoć na ścianę. Zarząd podobno wolał przekierować pracowników do tworzenia innych projektów o większym „potencjale sprzedażowym”. Ponadto Ubisoft miał nie chcieć, aby sequel „skanibalizował” długoterminową sprzedaż „jedynki”, co brzmi, trzeba przyznać, dość groteskowo.
Przypomnijmy, że od sierpnia 2024 r. Prince of Persia: The Lost Crown znajduje się na Steamie. Od tego czasu tytuł otrzymał prawie 1400 recenzji, z których 83% jest pozytywnych.
Prince of Persia: The Lost Crown
Data wydania: 18 stycznia 2024
GRYOnline
Gracze
5

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.