Cytując Warhorse Studios, „odwaga przybiera różne formy”. W końcu ktoś musiał odegrać rolę ulubionego czworonoga Henryka, prawda?
Po miesiącu od swojej premiery, Kingdom Come: Deliverance 2 wciąż wywołuje furorę wśród graczy, którzy z radością angażują się w immersyjny świat średniowiecznych Czech – nawet jeśli niektórzy narzekają na „podrasowanie” faktów historycznych. Stworzenie tak rozbudowanej gry wymagało od Warhorse Studios ogromu pracy nie tylko przy scenariuszu, ale także oprawie graficznej.
Podobnie jak wiele innych współczesnych tytułów, „dwójka” korzysta z technologii motion capture w celu uchwycenia realistycznych ruchów postaci. Także tych zwierzęcych.
Warhorse Studios postanowiło podzielić się materiałem zza kulis pokazującym, w jaki sposób nagrywano sceny z udziałem Orzecha – ukochanego psa Henryka ze Skalicy. Myśleliście, że czescy deweloperzy korzystali z pomocy prawdziwych zwierząt? Otóż nic bardziej mylnego. W rolę czworonoga wcielił się człowiek.
Odwaga przybiera różne formy – czasami wymaga nawet szczekania na planie. Poznajcie oddanego aktora, który ożywił Orzecha w KCD2!
- Warhorse Studios
Internauci są nie mniej zdziwieni od nas, podziwiając jednocześnie poświęcenie aktora z psiego motion capture. Co jak co, ale przynajmniej wygląda na zadowolonego z głaskania – bo kto by nie był, grając najlepszego przyjaciela każdego człowieka? Niektórzy śmieją się przy tym, że jest to praca idealna dla stażysty z planu. Wbrew pozorom, wcale nie musi tak być.
Korzystanie z ludzkich aktorów w zwierzęcych rolach jest częstą praktyką na planach, także w Hollywood. Przykładem są chociażby filmy z serii Strażnicy Galaktyki, w których rolę Rocketa – zmodyfikowanego genetycznie szopa – odegrał prawdziwy człowiek. Fani Marvela mogą kojarzyć memiczne zdjęcie z planu.
Niezależnie od opinii na temat strategii nagraniowej Warhorse’a, mamy nadzieję, że nie zmieni ona waszego podejścia do Orzeszka. Psi towarzysz zasługuje na taką samą ilość głaskania i kiełbasek, jak wcześniej.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.