Studio odpowiedzialne za Deceive Inc. ogłosiło zakończenie działalności. Serwery gry nadal będą działać, a twórcy szukają sposobu, aby była ona dostępna długoterminowo.
Niecały miesiąc temu w Epic Games Store można było odebrać za darmo grę Deceive Inc. Jest to sieciowa skradanka FPP, która zebrała ponad 7 tysięcy recenzji na Steamie, z czego 85% jest pozytywnych. Ciepły odbiór najwyraźniej nie wystarczył, gdyż odpowiedzialne za grę studio Sweet Bandits ogłosiło właśnie zakończenie działalności.
Przychodzę dziś z druzgocącą nowiną, którą musimy podzielić się z całą społecznością Deceive Inc. Nie ma łatwego sposobu, aby to powiedzieć – zespół Sweet Bandits nie istnieje. Po długiej i trudnej drodze prób doprowadzanie Deceive Inc. do stanu, w którym mogłoby się rozwijać, osiągnęliśmy punkt krytyczny dla studia, nie mogąc kontynuować tej przygody z wami.
W opublikowanym na Steamie ogłoszeniu współzałożyciel studia o pseudonimie Baribandit podziękował społeczności za wszystko, co zrobiła dla gry, i wyraził smutek, z powodu takiego zakończenia. Jednocześnie przekazał, że dalsza droga tytułu jest na tę chwilę nieznana i zostanie wytyczona przez wydawcę, czyli firmę Tripwire Interactive.
Serwery Deceive Inc. pozostaną aktywne w „najbliższej przyszłości”, a twórcy rozważają opcje mające zapewnić fanom długoterminową dostępność gry. Na dzień dzisiejszy nie są jednak w stanie niczego w tej sprawie ogłosić.
Na koniec warto sprawdzić, jak radziło sobie Deceive Inc. w ostatnim czasie. W przeciągu minionych 24 godzin, na Steamie w grze w szczytowym momencie bawiły się 102 osoby (via SteamDB). Natomiast średnia liczba graczy w listopadzie wynosiła 98. Nawet jeżeli na Epicu statystyki prezentują się lepiej, to trudno uznać ten wynik za sukces.
OpenCritic
1

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).