Twórcom Gothic Remake zależy, by zapewnić wsparcie modów, ale nie będzie to łatwe. Ponadto poznaliśmy kilka nowych szczegółów na temat systemu walki i realizmu świata.
Zgodnie z zapowiedzią, w środę opublikowaliśmy relację Karola Laski z pokazu Gothic Remake. Dziś tego typu tekst udostępnił serwis DualShockers.com. Nie dowiadujemy się z niego zbyt wielu nowych informacji, ale trzy udało mi się wyłapać.
Pierwsza kwestia dotyczy wsparcia dla modów. Reinhard Pollice – reżyser i producent wykonawczy Gothic Remake – zapewnił, że studio Alkimia Interactive chciałoby je zapewnić, gdyż „bardzo dobrze zna społeczność moderską”.
Niemniej twórcy nie mogą tego obiecać. Modowanie gry bazującej na Unreal Engine 5 będzie bowiem nie lada wyzwaniem. Dlaczego?
Istnieje bowiem ich [firmy Epic Games, która stworzyła UE5 – dop. red.] ograniczenie związane z przestrzeganiem zasad dotyczących modowania, które jest szczególnie istotne w przypadku edytowania i budowania poziomów.
Dodatkowym argumentem skłaniającym Pollice’a ku decyzji, że warto byłoby zapewnić wsparcie modów dla Gothic Remake, jest fakt, iż on sam przed dwoma dekadami próbował stworzyć modyfikację do pierwszego Gothica:
Mod okazał się większy niż Skyrim, co sprawiło, że pomyśleliśmy: „Cholera, to jest tak duże, a teraz musimy wypełnić to zawartością. Powstało coś w rodzaju zamkniętej wersji beta, mieliśmy ludzi, którzy sprawdzali, czy wszystko jest możliwe do przejścia; ostatecznie stworzyliśmy około jedenastu większych lokacji, które były w miarę niezłe pod względem rozgrywki, ale kiedy zdaliśmy sobie sprawę, jak wiele pracy i ludzi potrzeba [by to dokończyć], poddaliśmy się.
Jeśli zaś chodzi o grę jako taką, realizmu ma jej dodać sposób, w jaki przemieszczają się zwierzęta. Pollice omówił ten aspekt na przykładzie ścierwojadów, które mają migrować w poszukiwaniu wody i pożywienia:
Czasami pokonują dość dużą odległość, co stwarza kilka interesujących sytuacji, gdyż mogą istnieć inne stworzenia, których [ścierwojady] nie lubią, a wtedy zaczną z nimi walczyć.
Warta wzmianki wydaje się również informacja, że w angielskiej wersji językowej Gothic Remake usłyszymy zupełnie nowych aktorów. Jest ona o tyle istotna, iż wcześniej deweloperzy zapewniali, że do pracy nad niemieckim dubbingiem w miarę możliwości zatrudnią artystów, którzy użyczyli głosu w oryginale. Wciąż nie wiemy, jakie podejście zostanie przyjęte w przypadku polskiej wersji językowej.
Niemniej ta angielska może okazać się ciekawa. Odpowiadając na zarzuty dotyczące nadmiaru wschodniolondyńskiej gwary znanej jako cockney w niedawnym zwiastunie Gothic Remake, Pollice powiedział, że w angielskiej wersji językowej usłyszymy różne akcenty. Mają one odzwierciedlać charakter poszczególnych obozów.
Dla przypomnienia dodam, że wczoraj wieczorem na discordowym serwerze GRYOnline.pl odbyła się sesja AMA (ang. Ask Me Anything – zapytaj mnie o cokolwiek) poświęcona Gothic Remake właśnie. Wspomniany wyżej Karol Laska odpowiedział na 41 Waszych pytań. Transkrypcję tej sesji znajdziecie poniżej:
W szczególności chciałbym zwrócić Waszą uwagę na cztery kwestie, o których mówił Karol:
Gothic Remake zmierza na PC, PS5 i XSX/S. Twórcy deklarują, że planują premierę gry na 2024 rok.
31

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.