Twórcy gier korzystających z modelu crowdfunding za darmo umieszczą je w usłudze Origin
Firma Electronic Arts zniosła opłaty dystrybucyjne w serwisie Origin dla twórców gier korzystających z modelu crowdfunding. Amerykański gigant chce w ten sposób wesprzeć niewielkie studia deweloperskie.
Marcin Skierski
Firma Electronic Arts bez dodatkowych opłat pozwoli opublikować w usłudze Origin gry korzystające z modelu finansowania crowdfunding. Oznacza to, że twórcy produkcji ufundowanych za pośrednictwem serwisu Kickstarter będą mogli bez problemów sprzedawać je za pośrednictwem Origina.
Tradycyjnie deweloperzy muszą uiścić ustaloną wcześniej opłatę za publikację gry w coraz bardziej popularnym serwisie cyfrowej dystrybucji. Zniesienie tej konieczności w przypadku twórców korzystających z usług Kickstartera może być dla nich niezwykle użyteczne. Takie studia często nie mają bowiem zbyt wielu pieniędzy i mogliby mieć problem z „wykupieniem” sobie obecności w serwisie Origin.

„Społeczne wsparcie dla kreatywnych pomysłów na gry pochodzących od niewielkich deweloperów jest czymś fenomenalnym. Jest to także niesamowicie przydatne dla przemysłu gier. Gracze na całym świecie zasługują na szansę zagrania w każdą świetną produkcję, a poprzez zniesienie opłat dystrybucyjnych w usłudze Origin możemy pomóc urzeczywistnić tę wizję twórcom korzystającym z modelu crowdfunding” – powiedział David DeMartini, starszy wiceprezes serwisu Origin w firmie Electronic Arts.
Należy pamiętać, że baza użytkowników usługi Origin ciągle rośnie - do tej pory zarejestrowano ponad 12 milionów kont. Automatycznie zwiększa się więc potencjalna lista nabywców produkcji dostępnych w serwisie. Dla niewielkich studiów deweloperskich jest to duże wsparcie i wypada tylko pogratulować firmie Electronic Arts decyzji zniesienia opłat dystrybucyjnych.
Model finansowania crowdfunding polega na tym, że dowolna osoba może wpłacić pieniądze w celu zapewnienia deweloperom środków na realizację danego projektu. Przeprowadzaniem tego typu zbiórek zajmuje się przede wszystkim najbardziej popularny serwis Kickstarter. Ostatnie miesiące pokazały, że gracze chętnie wspierają w ten sposób twórców – studio Double Fine otrzymało 3,3 mln dolarów na produkcję nowej przygodówki, a zespół inXile Entertainment zebrał ponad 3 mln dolarów na stworzenie gry Wasteland 2.
- EA / Electronic Arts
- Origin / EA App
- finansowanie społecznościowe
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
graf_0 Legend

Sprytny ruch, naprawdę sprytny. Ciekawe czy się powiedzie...
Herr Doktor Pretorianin

Tia, już widzę tą "dobroczynność" w wykonaniu EA. IMHO chodzi po prostu o przyciągnięcie klientów do mającej wyjątkowo złą prasę platformy Origin i wojna podjazdowa z konkurencyjnym platformami (zwłaszcza Steam) pt. kto wyrwie większy kawałek tortu. Kolejny kamyczek po tytułach "tylko na Origin" i wycofywaniu np: Crysis2 ze Steama, o nowych nawet nie mówiąc. No i o ile do Steama wszyscy w miarę się przyzwyczailiśmy (jest raczej customer friendly i nie zarzuca mu się grzebania po dysku/systemie użytkownika o ile wprost nie wyrazi się zgody (udział w hardware survey itp).
Poza podejrzaną polityką prywatności jak dla mnie to jest szczyt wszystkiego, że sprzedaje się boxowe wersje gier wymagające cały czas połączenia z nie do końca stabilną platformą w wersji beta. Po jazdach z boxowym Mass Effect 3 obiecałem sobie, że więcej nie kupię boxa wymagającego Origin.
Weny Chorąży
Wizerunek wizerunkiem. EA chce zarabiać i wdzi w tzw "niezależnych twórcach" zarobek. Jeśli ułatwi tym twórcom dodatkowe źródło dochhodów, tym lepiej dla wszystkich. Dobry pomysł z pożytkiem dla każdego... tak trzymać.
Łoker men Generał

[4]Mnie by pasowało i zmienił bym opinię o EA ,bo w mojej opinii (pewnie nie tylko mojej) to oni chcą tylko wydrzeć kasę od graczy jak najszybciej i mają w tyle że tam 70 % ich klientów zacznie po nich wjeżdżać.
zanonimizowany827415 Generał
Współczuje tym twórcom bo origin jest dla mnie jednym z najważniejszych powodów do niekupowania gier, które korzystają z tego systemu. Winna jest temu oczywiście poltyka cenowa EA.