Około 2010 roku grupa deweloperów w firmie Square Enix pracowała nad gotycką grą akcji z asymetrycznym multiplayerem. Projekt został skasowany, gdy jego twórców oddelegowano do ratowania Final Fantasy XIV.
W swojej książce Naoki Yoshida ze Square Enix zdradził, że kilkanaście lat temu pracował nad mroczną grą akcji, która została ostatecznie skasowana. Producent porównuje klimat tego projektu do Bloodborne, choć należy dodać, że porzucono go na długo, zanim FromSoftware w ogóle rozpoczęło tworzenie swego przeboju.
Te informacje są nie tylko ciekawostką, mogą mieć również przełożenie na przyszłe projekty. Nadchodzące FF XVI wydaje się wyraźnie mroczniejsze niż typowe odsłony marki, a do tego do zaprojektowania systemu walki zatrudniony został Ryota Suzuki, który pełnił tę rolę przy Devil May Cry 5. Nie zdziwilibyśmy się więc, gdyby niektóre pomysły z porzuconej gry pojawiły się w Final Fantasy XVI.
Warto dodać, że fani spekulują, iż Square Enix mogło wykorzystać elementy skasowanego projektu do opracowania mobilnej gry Bloodmasque.
17

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.