Twórcy Diablo III odpowiedzieli na pytania fanów w serwisie Reddit. Przedstawiamy skrót szykowanych zmian i wybrane statystyki

Przedstawiciele zespołu tworzącego grę Diablo III na czele z jej głównym projektantem, Jayem Wilsonem, wzięli wczoraj udział w sesji pytań i odpowiedzi zorganizowanej przez serwis Reddit. Większość pytań dotyczyła nadchodzących zmian w najnowszej grze firmy Blizzard.

Grzegorz Ferenc

Jay Wilson, szef zespołu odpowiedzialnego za najnowszą grę firmy Blizzard, oraz Wyatt Cheng i Andrew Chambers, projektanci odpowiedzialni za elementy rozgrywki, pojawili się wczoraj na łamach serwisu Reddit, aby odpowiadać na zadawane przez fanów Diablo III pytania. Sesja cieszyła się wielką popularnością i w ciągu dwóch godzin zanotowała ponad 4 tysiące pytań i komentarzy.

Twórcy Diablo III odpowiedzieli na pytania fanów w serwisie Reddit. Przedstawiamy skrót szykowanych zmian i wybrane statystyki - ilustracja #1

Oczywiście twórcy nie byli w stanie odpowiedzieć na wszystkie z nich. Większość z pytań była związana z mechaniką rozgrywki oraz zmianami szykowanymi w nadchodzących łatkach do gry. Nie zabrakło również ciekawych statystyk. Poniżej przedstawiamy skrót najważniejszych informacji z sesji.

  1. INTERFEJS: w najbliższych łatkach zostaną dodane nowe opcje w panelu znajomych, pozwalające na ustawienie stanu „niewidoczny” oraz tworzenie oddzielnych kanałów do rozmów; na pasku umiejętności w samej grze zostanie umieszczony przycisk blokujący możliwość przypadkowego zmieniania umiejętności podczas gry;
  2. KOWAL: zapowiedziana łatka 1.0.3 znacząco zmniejszy koszt tworzenia przedmiotów u kowala; możliwe, że w przyszłości oprócz standardowych składników będą one wymagać także klejnotów; twórcy podreślili, że zgodnie z ich założeniami usługi kowala nie mają zastępować Domu Aukcyjnego, a być jedynie dodatkową opcją uzyskiwania ciekawych elementów ekwipunku;
  3. PRZEDMIOTY: nadchodzące łatki dodadzą wiele ciekawych atrybutów do przedmiotów legendarnych; wkrótce zostanie także zaimplementowana możliwość zmieniania ich kolorów za pomocą barwników; w przyszłości planowane jest zwiększenie siły kul życia, a co za tym idzie także mikstur leczenia; co ciekawe, Blizzard pracuje nad możliwością wykluczenia białych przedmiotów z puli wypadającego z wrogów ekwipunku;
  4. DOM AUKCYJNY: błąd w zamyśle sprzedaży klejnotów sprawił, że konieczne było ich czasowe usunięcie z listy dostępnych w nim przedmiotów; balansując grę, twórcy nie brali pod uwagę Domu Aukcyjnego z racji małej liczby wewnętrznych testerów, ale zapewnili, że nie ma on wpływu na częstotliwość i jakość wypadających w grze przedmiotów; w najbliższym czasie będzie można anulować aukcje w dowolnym momencie, ale nie przewiduje się wprowadzenia możliwości określania jak długo mają one trwać; Blizzard rozważa wprowadzenie Domu Aukcyjnego działającego w oparciu o walutę dla postaci w trybie Hardkor;
  5. PvP: twórcy rozważają możliwość wprowadzenia opcji pojedynków w grze kooperacyjnej, ale na pewno nie pojawi się ona w planowanej łatce z Areną PvP;
  6. BALANS: w najbliższej przyszłości można spodziwać się wzmocnienia niektórych umiejętności Łowcy demonów, tak aby klasa ta korzystała z większej liczby kombinacji zdolności;
  7. FABUŁA: twórcy nie zgadzają się z opiniami, że fabuła Diablo III jest zła, wprost przeciwnie – otrzymali wiele bardzo pozytywnych reakcji na jej temat.
Twórcy Diablo III odpowiedzieli na pytania fanów w serwisie Reddit. Przedstawiamy skrót szykowanych zmian i wybrane statystyki - ilustracja #2

Ponadto trzej reprezentanci Blizzarda poinformowali, że nie zapomnieli o sztandarach stworzonych przez fanów na promocyjnej stronie Diablo III przed jej premierą i zostaną one dodane do indywidualnych kont graczy w najbliższych tygodniach.

Twórcy Diablo III odpowiedzieli na pytania fanów w serwisie Reddit. Przedstawiamy skrót szykowanych zmian i wybrane statystyki - ilustracja #3Reddit to założony w 2005 roku popularny amerykański serwis internetowy zawierający umieszczane przez użytkowników linki do ciekawych informacji w sieci. Jego polskim odpowiednikiem jest m.in. serwis wykop.pl. Reddit posiada ponad milion stałych bywalców, a oferowane przez niego wiadomości są podzielone na tzw. „subreddity”, poświęconych różnym tematykom. Niektóre z nich przypominają blogi. Sesja z udziałem pracowników Blizzarda należy do popularnej na tej stronie formuły „Ask me anything” (AMA), w której biorą udział znane osobistości polityki i showbiznesu.

Co się tyczy ciekawostek i statystyk, najmniej używanymi zdolnościami na poziomie 60. są Tornado energii (Czarownik), Eksplodująca dłoń (Mnich), Ofiara (Szaman), Starożytna włócznia (Barbarzyńca) oraz Odskok (Łowca demonów). 4,1 procent wszystkich postaci to bohaterowie w trybie Hardkor, która to liczba tak oto rozkłada się pomiędzy poszczególnymi klasami:

  • Poziomy 46-50: Barbarzyńca (25,86 procent stworzonych postaci), Mnich (23,90%), Łowca demonów (18,47%), Czarownik (16,96%), Szaman (14,81%);
  • Poziom 60: Barbarzyńca (22,67%), Mnich (21,83%), Łowca demonów (21,04%), Czarownik (19,23%), Szaman (15,23%).

Dziś rano w Diablo III wprowadzono łatkę 1.0.2b. Informacje o pracach nad patchem 1.0.3 są dostępne na oficjalnej stronie społecznościowej tytułu.

Diablo III

Diablo III

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 15 maja 2012

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

7.8

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-06-07
17:18

zanonimizowany768165 Legend

A nie sarkastyczny? Bo momentami mam wrażenie, że w internetowych dyskusjach nie rozróżnia się sarkazmu od ironii. Podobnie jak kiedyś „bynajmniej" od „przynajmniej".

Komentarz: zanonimizowany768165
2012-06-07
17:44

zanonimizowany402802 Generał

😊

SpecShadow --->
Obydwa zwroty są bardzo sobie podobnę więć można się łatwo pomylić i zgadza się chyba raczej powinnienem powiedzieć sarkazm zamiast ironi ale z drugiej strony zaczęrpnięte z słownika języka polskiego:
Ironia - drwina, złośliwość lub szyderstwo ukryte w wypowiedzi pozornie aprobującej
Sarkazm - złośliwa ironia, drwina lub szyderstwo

Czyli skoro Ironia to drwina a Sarkazm to złośliwa ironia czyli złośliwa drwina hmmm :)

Pozdrawiam.

Komentarz: zanonimizowany402802
2012-06-08
06:30

zanonimizowany798226 Legionista

Znalazłem literówkę w opisie Kowala: "twórcy podreślili".

Komentarz: zanonimizowany798226
2012-06-08
09:29

nikt11 Konsul

Ja jeszcze poczekam z zakupem do momentu wydania kilkunastu patchy oraz... gdy gra będzie dostępna w PL ;P

Komentarz: nikt11
2012-06-11
11:53

mikecortez Senator

Podobnie jak kiedyś „bynajmniej" od „przynajmniej".
Niestety, ale nadal tak jest....

A co do linka, to strasznie slaby

Komentarz: mikecortez

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl