Twórcy Crusader Kings 3 chcą, by gra była bardziej przystępna
Deweloperzy odpowiedzialni za strategię Crusader Kings III – Paradox Development Studio – poinformowali o zmianach, które zajdą w interfejsie w porównaniu do poprzedniej odsłony. Celem twórców jest sprawienie, by gra stała się bardziej przystępna i sztucznie nie utrudniała graczom zabawy. Wyzwanie ma być związane z warstwą strategiczną, a nie zawiłościami interfejsu.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- CK3 będzie miało bardziej przystępny interfejs;
- twórcy chcą, by poziom trudności gry wynikał z jej zaawansowania strategicznego, a nie konieczności szukania różnych detali lub utrudnionego dostępu do wiedzy;
- dostaniemy m.in. nowy samouczek i usprawniony system podpowiedzi.
Twórcy gry strategicznej Crusader Kings III – deweloperzy z Paradox Development Studio – chcą, by wspomniany tytuł był bardziej przystępny niż poprzednia odsłona. Nie znaczy to, że produkcja będzie łatwiejsza, ale nauczenie się podstaw ma wymagać od gracza mniej, a interfejs charakteryzować się większą poziomem intuicyjnością. Informacja została przekazana w kolejnym filmie podsumowującym postęp prac nad grą.
Włożyliśmy wiele wysiłku w to, aby interfejs był bardziej przystępny dla ludzi. Wszystko po to, aby trudność i złożoność produkcji wynikały z tego, jak się gra, i konieczności stosowania dobrych strategii zamiast takich rzeczy jak szukanie jakiejś liczby, której potrzebujesz, lub etykiety narzędzia, by zdobyć jakąś informację, czy też „googlowania”, co oznacza konkretny termin - powiedział programista Matthew Clohessy.
Jedną z poprawek interfejsu będą bardziej rozbudowane podpowiedzi – tzw. tooltipy. Często będziemy mogli rozwinąć je, by zdobyć dodatkowe informacje – inaczej mówiąc, w Crusader Kings 3 nawet podpowiedzi będą miały podpowiedzi… Przyznam, że na papierze nie wygląda to na ideał przystępności, ale nie da się wykluczyć, że faktycznie trochę ułatwi życie, szczególnie na początkowych etapach rozgrywki, gdy uczymy się różnych mechanik.
Przyswajanie podstaw powinien ułatwić też samouczek, który tym razem przeprowadzi nas za rączkę przez zawiłości różnych systemów. Dodatkowo gra będzie lepiej zwracała uwagę na poważne problemy – kwestie wymagające natychmiastowej reakcji gracza zostaną odpowiednio oznaczone, byśmy przypadkiem ich nie pominęli. Warto odnotować, że wszystkie opisane poprawki będą dostępne także dla modderów – będą oni mogli korzystać z nich, pracując nad swoją zawartością, by ułatwić graczom zabawę.
Przypominamy, że Crusader Kings III ukaże się w tym roku. Gra będzie dostępna wyłącznie na komputerach (w ramach platformy Steam, ale też usługi Xbox Game Pass) i zostanie wydana w angielskiej wersji językowej.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- gry strategiczne
- Paradox Interactive
- grand strategy games
- Crusader Kings (marka)
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany1256176 Pretorianin
Jeśli ta gra będzie bez funkcji z wszystkich dlc z crusader kings 2 to nie ma bata, że znowu będę kupować te wszystkie dlc od nowa...
zanonimizowany1313104 Junior
W CK2 mam 150h a dalej nie umiem dobrze w nią grać XD
Burakos Konsul

CK 2 (1000h) oraz Stellaris (70h) jakoś opanowałem, posiłkując się też stronami w sieci, Victorii 2 nie koniecznie. Jeżeli to tylko kwestia interfejsu, jestem za, ale boje się, że wszystko zostanie uproszczone.
zanonimizowany1244097 Generał
A dla mnie z kolei rzeczą najważniejszą jest żeby tym razem dali polski język! Walczmy o to! Jeśli może go mieć Stellaris to powalczmy o to żeby miało go Crusader Kings 3!
elathir Legend

No cóż, oby to była przystępność osiągana poprzez intuicyjność i przejrzystość a nie spłycenie rozgrywki. A na sama grę czekam, choć z braku czasu na granie pewnie zakupię ją dopiero w pewien czas po premierze (za dużo zaległości mam do ogrania).