Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2020, 15:10

autor: Paweł Woźniak

Crusader Kings 3 - dostępne będą m.in. nowe orientacje seksualne i wierzenia

Z najnowszego wpisu deweloperskiego z gry Crusader Kings III dowiadujemy się m.in. o rozbudowaniu elementów powiązanych z tworzeniem władców oraz rozwojem bohaterów. Dodanych zostanie sporo nowych opcji poświęconych m.in. dominacji płci na świecie, seksualności bohaterów, a także wierzeniom.

Crusader Kings 3 - dostępne będą m.in. nowe orientacje seksualne i wierzenia - ilustracja #1
W Crusader Kings III nic nie stoi na przeszkodzie, aby to kobiety rządziły na świecie.
W SKRÓCIE:
  • w najnowszym wpisie deweloperskim gry Crusader Kings III twórcy omawiają elementy powiązane z tworzeniem własnych postaci;
  • będzie można np. ustalić równość płciową lub też dominację jednej z nich;
  • wprowadzone zostaną dodatkowe orientacje seksualne: bi- oraz aseksualizm;
  • znacznie rozbudowany zostanie system wiary: dodane będą nowe wierzenia oraz ustawienia z nimi związane.

W najnowszym wpisie deweloperów gry Crusader Kings III twórcy omawiają elementy produkcji związane z tworzeniem własnych rządzących: m.in. ich płcią, wiarą czy nawet seksualnością. Jak zaznaczyli na samym początku, tytuł ten będzie zawierać prawie połowę świata i obejmie wydarzenia historyczne z niemal sześciu wieków.

To oznacza, że przewiną się w nim rozmaite kultury, wiary oraz postacie. Celem twórców jest dostarczenie różnorodności historycznej z jej najdrobniejszymi szczegółami, ale także pozwolenie graczowi na zabawę i tworzenie własnych (niekoniecznie historycznie poprawnych) mieszanek kulturowych, dzięki znacznie bardziej rozbudowanym zasadom gry.

Tak więc na przykład będzie można ustawić równość płciową, dzięki której zarówno mężczyźni, jak i kobiety będą posiadały identyczne prawa (podobnie jak można to było zrobić w drugiej odsłonie cyklu), ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby ustalić dominację tylko jednej z płci. Co więcej, małżonkowie władców podczas ich nieobecności w królestwie będą mogli zajmować się rozmaitymi sprawami, takimi jak negocjacje czy też rekrutowanie nowych jednostek.

Opcje dominacji płci w CK 3

Działania małżonka w CK 3

W trzeciej odsłonie cyklu twórcy zamierzają także rozbudować opcje preferencji seksualnych postaci. Bohaterowie oprócz bycia hetero- czy też homoseksualistą (co pojawiło się już w drugiej części) będą także mogli teraz stać się bi- lub aseksualni. Dzieci swoją seksualność będą odkrywać w wieku 10 lat (raz ustawiona już się nie zmieni). Taka różnorodność ma dostarczyć ciekawych intryg, bowiem to wiara będzie decydować o tym, czy akcje bohaterów o odmiennych preferencjach są grzechem lub nawet przestępstwem (sama orientacja nie może być uznana jako coś złego). W zasadach gry będzie można m.in. własnoręcznie ustawić akceptację związków tej samej płci oraz powszechność danych orientacji.

Odkrywanie orientacji seksualnej w CK 3

Znacznie bardziej rozbudowany ma być także system wiary w grze. Warto zaznaczyć, że wszystkie wyznania będą odblokowane od samego początku, a każde z nich będzie mieć różny, pozytywny lub negatywny, wpływ na rozgrywkę. Do gry trafi także wiele nowych wierzeń: np. afrykańskie bori, akom czy też waaqizm, a np. hinduizm zostanie podzielony na siedem odrobinę różniących się od siebie wyznań (w zależności od danego regionu). Gracz oczywiście będzie mógł sam tworzyć własne wiary, a także dostosowywać je w trakcie rozgrywki (np. sprawić, aby każda z nich była akceptowana na świecie, lub też przypisać je zupełnie losowo).

Różne wierzenia w CK 3

Ulepszone zostanie także pochodzenie etniczne postaci i elementy z tym związane - m.in. dzieci par z różnych regionów będą miały w wyglądzie coś z obojga rodziców oraz będą zauważalne różnice między portretami bohaterów o odmiennym pochodzeniu. O tym dowiemy się jednak znacznie więcej w jednym z następnych wpisów deweloperskich.

Crusader Kings III ma ukazać się w 2020 roku na platformie Steam i w usłudze Xbox Game Pass. Twórcy twierdzą, że gra nie będzie rewolucją, a raczej ewolucją mechanik znanych z drugiej odsłony. Chcą także, aby produkcja była bardziej przystępna i nie utrudniała zabawy poprzez zawiły interfejs.