Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 października 2019, 09:27

Twórcy Control wycofują DRM z gry i przyznają się do błędu

Okazało się, że wczorajsza aktualizacja wprowadzona do Control zawierała błędy i została już wycofana. Tym samym gra znowu działa bez połączenia z internetem, a pad Steam Controller ponownie jest kompatybilny.

Control jednak bez DRM. - Twórcy Control wycofują DRM z gry i przyznają się do błędu - wiadomość - 2019-10-19
Control jednak bez DRM.

Jeszcze wczoraj informowaliśmy Was o tym, że do produkcji studia Remedy Entertainment – Control – trafiła nowa aktualizacja oznaczona numerem 1.04. Do gry został dodany system DRM, który wymagał stałego połączenia z internetem i wymuszał rozgrywkę przez Epic Games Store. Jak się jednak okazało, nowe funkcje były spowodowane błędem, a twórcy zdążyli już przywrócić tytuł do poprzedniej wersji. Tym samym w grę ponownie można zagrać offline, a pad Steam Controller powinien być znowu kompatybilny.

Twórcy Control przepraszają za wprowadzenie tak poważnych błędów i zaznaczają, że jest to wyłącznie ich wina, a gracze nie powinni wytykać tego EGS. Studio chciało przygotować produkcję pod przyszłe, płatne dodatki, jednak okazało się, że nie wszystko poszło zgodnie z planem. Wkrótce aktualizacja ponownie pojawi się w grze, tym razem jednak bez systemu DRM, który powodował te błędy. To wtedy też gracze będą mogli znowu korzystać z trybu fotograficznego, który został dodany wczoraj razem z łatką, jednak tak jak ona - został wycofany.

Control dostępny jest na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Gra ukazała się w polskiej wersji językowej z napisami i zebrała bardzo dobre opinie – według serwisu Metacritic posiada średnią ocen na poziomie 84%, a nasz recenzent wystawił jej notę 8.0/10.

Paweł Woźniak

Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

więcej