Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 7 kwietnia 2017, 12:07

autor: Adrian Werner

Twórcy Candy Crush Saga pracują nad mobilnym Call of Duty

Firma Activision ogłosiła, że trwają prace nad nową mobilną odsłoną cyklu Call of Duty. Zaskoczeniem jest fakt, że opracowanie projektu powierzono studiu King, czyli autorom specjalizującym się w casualowych grach logicznych pokroju Candy Crush Saga czy Bubble Witch Saga.

Ostatnią mobilną odsłoną marki było wydane w 2014 roku Call of Duty: Heroes. - Twórcy Candy Crush Saga pracują nad mobilnym Call of Duty - wiadomość - 2017-04-09
Ostatnią mobilną odsłoną marki było wydane w 2014 roku Call of Duty: Heroes.

Znane z takich produkcji jak Candy Crush Saga czy Bubble Witch Saga studio King sprawiło nam sporą niespodziankę, ogłaszając, że pracuje nad nową mobilną odsłoną marki Call of Duty. Niestety, na razie udostępnione przez autorów informacje są bardzo skromne. Deweloperzy obiecują jedynie, że produkcja przeniesie najlepsze elementy serii na tablety oraz smartfony, jak również ustanowi nowe standardy w swoim gatunku na tych urządzeniach.

Taka zapowiedź pozwala mieć nadzieję, że twórcy pracują nad strzelanką zamiast nad przeróbką marki na grę logiczną typu match-3 czy karciankę, w czym mają znacznie więcej doświadczenia. Warto dodać, że studio King zostało w 2015 roku wykupione przez firmę Activision za 5,9 mld dolarów.

MOBILNE ODSŁONY MARKI TO:
  1. 2009 r.: Call of Duty: Zombies (iOS/AND),
  2. 2011 r.: Call of Duty: Black Ops – Zombies (iOS/AND),
  3. 2013 r.: Call of Duty: Strike Team (iOS/AND),
  4. 2014 r.: Call of Duty: Heroes (iOS/AND).

Firmie Activision do tej pory nie udało się przełożyć konsolowej popularności marki Call of Duty na rynek mobilny. Pierwsze próby podjęto za sprawą gier Call of Duty: Zombies i Call of Duty: Black Ops – Zombies. Były to jednak mocno uproszczone produkcje i nie znalazły uznania graczy. Wydawca wyciągnął z tego wnioski i kolejny projekt, czyli Call of Duty: Strike Team z 2013 roku, był wyśmienitą strzelanką wzbogaconą elementami strategicznymi. Mimo wysokiej jakości tytuł nie osiągnął jednak dużego sukcesu kasowego, co w dużej mierze wynikało z braku trybu multiplayer.

Niestety, potem Activision zmieniło kurs i kolejna mobilna odsłona marki, czyli wydana trzy lata temu gra Call of Duty: Heroes, była słabym klonem Clash of Clans i przepadła w powodzi podobnych produkcji. Natomiast zapowiedziane w zeszłym roku Call of Duty: Siege nigdy nie ujrzało światła dziennego. Mamy więc nadzieję, że studio King poradzi sobie lepiej.

  1. Oficjalna strona marki