Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 marca 2024, 13:20

Twórca Manor Lords wyjaśnia, dlaczego musiał ograniczyć niektóre mechaniki. Uwydatniła to nowo dodana funkcja

Testy alfa strategii Manor Lords utwierdziły polskiego twórcę gry w przekonaniu, że zbyt wiele losowości w rozgrywce to nie jest dobry pomysł.

Źródło fot. Slavic Magic / Hooded Horse.
i

Do premiery wyczekiwanego polskiego symulatora średniowiecznego władcy pozostał jeszcze miesiąc. Twórca strategii umila graczom oczekiwanie, np. publikując filmik prezentujący mało praktyczną, ale ciekawą funkcję w Manor Lords.

Jakiś czas temu Grzegorz Styczeń rozważał zorganizowanie „konkursu” na najładniejsze zrzuty ekranu po tym, jak jego debiutanckie dzieło trafi do wczesnego dostępu. Najwyraźniej to nie jedyny artystyczny aspekt gry, o którym rozmyślał polski twórca.

We wpisie opublikowanym w serwisie X Polak wspomniał, że jeden z alfatesterów Manor Lords przygotował filmik prezentujący upływ czasu w grze. Było to możliwe dzięki funkcji, którą Styczeń dodał właśnie w takim celu: Manor Lords pozwoli zapisać pozycję kamery.

Gracze czekający na tytuł wyraźnie docenili tę pozornie drobną nowinkę (via Reddit / serwis X). Niemniej jeden z internautów zauważył, że deszcz widoczny na niektórych ujęciach jest raczej mało dynamiczny.

To celowy zabieg – Polak wytłumaczył, że deszcz jest jednym z czynników mających wpływ na rozgrywkę i dlatego twórca zdecydował się uczynić opady nieco bardziej „przewidywalnymi”. Sporo testerów narzekało bowiem, że losowość deszczu dała im się we znaki (opady osłabiają efektywność łuczników, a do tego mogą zniszczyć zapasy).

Część graczy jest nieco zawiedziona tą „przewidywalnością”, ale deweloper dał do zrozumienia, że zbyt wiele losowości w grze jedynie popsuje zabawę. Być może są inne rozwiązania (opcja w ustawieniach gry?), ale zapewne twórca ma teraz inne priorytety.

Manor Lords ukaże się 26 kwietnia we wczesnym dostępie na PC. Gra zmierza też na XSX/S.

  1. Manor Lords – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej