Dragon's Dogma 2 otrzyma ważne aktualizacje, ale wydajność na PC na razie poprawicie tylko modami
Twórcy Dragon's Dogma 2 podzielili się wstępnymi informacjami o aktualizacjach zmierzających do gry. Na razie nie wspomniano o planowanych poprawkach wydajności, ale od czego są mody?

Dragon’s Dogma 2 wkrótce otrzyma aktualizacje z ważnymi poprawkami. Firma Capcom poinformowała (via serwis X) o planowanych zmianach w grze, które uwzględnią zarówno ogólne usprawnienia, jak i poprawki, które obejmą tylko PC lub konsole.
Ulepszenia dla wszystkich wersji gry uwzględniają możliwość rozpoczęcia nowej rozgrywki, gdy istnieje już zapisany stan gry (o czym wspominano już w zeszłym tygodniu; via Steam). Gracze będą też mogli wcześniej uzyskać dostęp do własnego schronienia, a w sklepach w grze znajdą więcej (99) egzemplarzy zwojów z kategorii „Sztuka metamorfozy” (Art of Metamorphosis).
Do tego dojdą rozmaite poprawki związane z tekstem w grze oraz błędów.
Co się tyczy usprawnień zarezerwowanych dla poszczególnych platform:
- PC (Steam) – jakość DLSS Super Resolution zostanie poprawiona, a błąd powodujący pogorszenie jakości modeli po wybraniu specyficznych ustawień zostanie usunięty.
- Konsole – zostanie dodana opcja ograniczenia płynności animacji do 30 klatek na sekundę lub „zmiennych” fps-ów, jak również możliwość wyłączenia ray tracingu oraz rozmycia ruchu (motion blur).
Zaznaczamy, że nie jest to lista zmian jednej aktualizacji, lecz niejako „teaser” łatek szykowanych przez twórców. Capcom nie podał żadnych informacji co do tego, kiedy do gry trafi pierwszy z tych patchów.
Jakkolwiek nie można wykluczyć innych poprawek, część graczy może być zawiedziona, że deweloper nie wspomniał nic na temat wydajności. Co prawda Capcom zapewniał, że „w przyszłości” przyjrzy się się tej kwestii, ale najwyraźniej nie ma co liczyć na szybkie poprawienie nie najlepszej optymalizacji Dragon’s Dogma 2.
Tak więc na razie graczom muszą wystarczyć fanowskie rozwiązania (na PC). W sieci dostępna jest modyfikacja pozwalająca skorzystać z technologii DLSS 3, by znacznie poprawić płynności animacji (zresztą nie jedna). Znajdziecie ją w serwisie Nexus mods i – sądząc po opiniach internautów oraz naszych szybkich testach – nie wpływa ona negatywnie na stabilność gry.
- Recenzja gry Dragon's Dogma 2 – RPG w otwartym świecie, który tętni życiem
- Dragon’s Dogma 2 – poradnik do gry

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
xand Konsul

Ciekawe, dobrze wiedzieć. Powiedz to jeszcze wszystkim, którzy także tego nie wiedzą bo raczej jasnej informacji o tym nie ma w grze. Tak samo przy kreowaniu postaci masz informację, że to jak stworzysz postać to ostateczna decyzja i oczywiście wiesz, że za pieniądze możesz zaraz po wejściu do gry to zmienić ale nie ma informacji, że jest ten przedmiot do kupienia w grze i nie jest on dostępny od razu. Ja dla przykładu jeszcze nie trafiłem na niego po 12 godzinach. Mechanizmy, które mają Ci utrudnić rozgrywkę i pozwolić samemu, powoli odkrywać co jest w grze są jednocześnie haczykiem do kupna przedmiotów za prawdziwe pieniądze.
I powtórzę, uważam gra jest bardzo dobra i nic nie powinni ruszać poza możliwością dodania Nowej Gry, a nawet dodania slotów gry. No i oczywiście wywalić płatne ułatwiacze.
zanonimizowany1381965 Konsul
No przecież wydała Starfielda, tylko mają poślizg z narzędziami.
Jaya Generał
Może i bym spróbował nawet z tymi mikropłatnościami gdy grę można dostać za 160zł, ale... czytam sobie opinie steam i cytuję różnych autorów:
...-Rozwój postaci nie istnieje, a właściwie to trwa może z 5h-10h w których zmaksujesz swoją klasę wybierzesz ze 3 umiejętności i to tyle z tego co masz do wyboru jeżeli chodzi o rozwój. Reszta to po prostu grindowanie lvl ponieważ wszystkie statystyki dostają boosta po wbiciu lvl. Nie masz praktycznie wpływu i wyboru co do rozwoju...
-Świat pseudo otwarty, ponieważ wystarczy po prostu biegać wzdłuż dróg, które są swego rodzaju liniowym labiryntem
-Walka bywa widowiskowa ale większość czasu to tak naprawdę spamowanie 1 skilla lub autoataku i nudzi się to po kilku godzinach
- Ponad 16 h w grze i napotkałem 5 rodzajów przeciwników
Właściwie to sobie właśnie przypomniałem dlaczego nie przepadałem za DD1 i cytat ode mnie bez grania w DD2:
- fajni są ci companionowie, ale zasady zmuszały do ich wymiany, bo się nie rozwijali jak byli w drużynie ?!? to chyba bardziej mnie irytowało niż pozostałe cytowane punkty.
Doniczkapl Konsul
Powiem wam szczerze ze liczylem na sytuacje jaka byla w battlefroncie - po paru dniach ostrej zadymy wycofali sie z lootboxow.
Niestety chyba juz jest za pozno na ta branze. Maćki na steam i tak kupiły, konsolowcy bawia sie w 30 klatkach i nie przeszkadzaja im mikroplatnosci robiac srednia ocen powyzej 4.0 / 5.0
MH-Kage Pretorianin
Jak gra ma taki leniwy sposób na Fast Travel, to go nie używam. Ale tu to tylko sprawia że w grę się bardziej wciągajasz.
Portycrystale/ferrystone, pełnią tę samą funkcje, budują immersje i ogranicza twoją mobilnośc po świecie gry, przez co ten świat wydaje się większy niż jest. Sprawiają że czasem faktycznie poczujesz ten znój długiej podróży, co jest fajne.
Wiadomo, ten system nie jest idealny, ale uświadomił mnie jak w we wszystkich innych grach z otwartym światem jest to leniwie zrobione. Po co tworzysz ten ogromny otwarty świat jak potem dajesz możliwość z każdego miejsca go pominąć (jest aż tak nudny?), przez staje się bardzo mały. Mapa z Dragon's Dogma 2 nie wydaje się jakaś duża, ale przez ograniczona szybką podróż wydaje się ogromna. Proszę o więcej takich rozwiązań w grze z otwatym światem