Kazunori Yamauchi, twórca serii gier Gran Turismo, zdradził, że przy nowej odsłonie cyklu chciałby skupić się na zwiększeniu limitu FPS-ów. Jego zdaniem rozdzielczość 4K jest wystarczająca, a podniesienie liczby klatek na sekundę znacznie lepiej przełoży się na wrażenia płynące z rozgrywki.

Dwa dni temu pisaliśmy o statystykach Gran Turismo Sport, którymi podzielił się twórca serii gier GT - Kazunori Yamauchi – podczas imprezy GT Sport World Tour w Australii. W trakcie trwania tego wydarzenia Yamauchi został zapytany także o dalsze plany względem cyklu. Jedno z pytań dotyczyło tego, w którym kierunku pójdzie nowa część jeśli chodzi o jej rozwój graficzny. Dziennikarze byli ciekawi, czy twórcy położą nacisk na rozdzielczość 8K (która ma być jednym z filarów konsoli PlayStation 5), czy też skupią się na czymś innym.
Yamauchi stwierdził, że rozdzielczość 4K w zupełności wystarcza już teraz, a on sam jest bardziej zainteresowany możliwościami zwiększenia liczby FPS-ów w grach (podajemy za serwisem gtplanet).
Zamiast rozdzielczości, o której mówisz, bardziej interesuje mnie postęp, jaki możemy osiągnąć w zakresie FPS-ów. Jeśli chodzi o liczbę klatek na sekundę, zamiast pozostawać przy 60, chciałbym podnieść ją do 120 a nawet 240. Myślę, że to właśnie będzie miało większy wpływ na nasze doznania.
W przypadku gier wyścigowych zwiększenie liczby klatek na sekundę wydaje się być o wiele lepszym rozwiązaniem. Większość graczy raczej nie będzie mogła sobie pozwolić na granie w rozdzielczości 8K, a podniesienie limitu FPS-ów sprawi, że różnica w rozgrywce będzie zauważalna gołym okiem. Takie rozwiązanie może tylko przyczynić się do poprawy wrażeń podczas grania.
Przypomnijmy, że według przecieków GT 7 pojawi się na rynku 20 listopada 2020 roku i będzie tytułem startowym na PlayStation 5. Na razie jednak nie usłyszeliśmy o nim za wiele. Kazunori Yamauchi jeszcze w lipcu 2019 roku powiedział, że będzie to gra silnie inspirowana starszymi odsłonami cyklu.
Więcej:State of Play zapowiedziane. Specjalny pokaz gier PlayStation odbędzie się w tym tygodniu
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
41

Autor: Paweł Woźniak
Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.