Tryb nagłej śmierci w Civilization 7 pozwoli odwrócić losy niemal przegranej rozgrywki
Nagła śmierć zawita do Civilization 7, a twórcy mogą też wykorzystać nową mechanikę zaczerpniętą z Humankind w sposób, na który chyba nie narzekałby żaden fan serii.

Sid Meier’s Civilization 7 może zaoferować różne wersje niektórych cywilizacji. Na to zdaje się wskazywać wypowiedź Eda Beacha, głównego projektanta cyklu, jaka znalazła się w wywiadzie dla japońskiego serwisu 4Gamer (via Reddit).
Twórca został zapytany na targach gamescom 2024, czy mógłby zdradzić cokolwiek na temat reprezentacji Japonii w nowej „Cywilizacji”. Beach przyznał, że w kontekście założenia projektu – „reprezentacji każdej cywilizacji na Ziemi w grze” – studio Firaxis sporo czasu poświęca przedstawieniu historii tego kraju.
Japonia niejedno ma oblicze
Beach nie mógł zdradzić zbyt wiele, ale napomknął, że w poprzednich grach Japonię przedstawiano jako „pojedynczą cywilizację, ale co by było, gdyby była też starożytna, średniowieczna i współczesna Japonia?”. To miałoby pozwolić na pokazanie japońskiej historii w bardziej szczegółowy sposób.
Dla przypomnienia: Civilization VII skorzysta z rozwiązania, które mogliśmy zobaczyć w Humankind: gracz będzie mógł wybrać kolejną cywilizację w każdej erze (aczkolwiek tych będzie znacznie mniej, bo zaledwie trzy). Rozwiązanie to wzbudziło obawy części fanów, ale najwyraźniej zespół Firaxis myśli też o wykorzystaniu go w celu wprowadzenia wariantów przynajmniej części cywilizacji.
Zastosowanie tego pomysłu zasugerowane przez Beacha zyskałoby chyba większą przychylność fanów, którzy zresztą stopniowo przekonują się do tego pomysłu (aczkolwiek wciąż ma on swoich krytyków). Zwłaszcza że, jak zwracają uwagę niektórzy internauci, rozdzielenie cywilizacji od przywódców ułatwiłoby też dodawanie większej liczby nowych cywilizacji. W najnowszych odsłonach liderzy mają nie tylko własne animacje, ekrany porażki i dyplomacji, ale też pełne udźwiękowienie w ich rodzimej mowie, co (pomijając nawet martwe języki) mogło ograniczać twórców.
Niemniej na razie nie ma oficjalnego, pewnego potwierdzenia, czy takie rozwiązanie faktycznie zostanie uwzględnione w grze.
Nagła śmierć w czasach współczesnych
Co natomiast faktycznie potwierdzono, to że ostatnia epoka Civilization VII uwzględni system de facto nagłej śmierci (sudden death).
W innym wywiadzie Ed Beach napomknął o nowych strategiach otwierających się przed graczami wraz z upływem wieków w grze. Najwyraźniej czasy współczesne uwzględnią mechanikę, która pozwoli odwrócić losy sesji przez „możliwości wyeliminowania innych graczy”, nawet jeśli przez większość wirtualnej historii byłeś na szarym końcu.
Projektant nie podał szczegółów, ale w kontekście czasów współczesnych możemy zgadywać, że ta mechanika będzie uwzględniać dosłownie nuklearną opcję. Być może więcej dowiemy się z kolejnych materiałów, które poprzedzą debiut gry.
Sid Meier’s Civilization VII zadebiutuje 11 lutego 2025 roku na PC, PS5 i XSX/S.

Cywilizacja 7
Sid Meier's Civilization VII
Data wydania: 11 lutego 2025
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
luckymike11 Konsul

A ja mam inne pytanie ?
Czy przechodządz do kolejnej Epoki zachowamy styl budowli i cech poprzedniej cywilizacji bo to by sprawiało, że budujemy piękne i historyczne państwo.
W Humankind mimo, że gra mi się bardzo podobała to element przechodzenia do kolejnej cywilizacji powodował, że wszystkie budynki zmieniały wygląd co powodowało, że nasza cywilizacja nie miała do końca charakteru budowy państwa historycznego. Grając Egiptem a potem Japonią wszystkie budynki zmieniały się na Japońskie a właśnie cały sens w tym żeby budować piękne i historyczne państwo.
Są takie miasta na świecie gdzie ludzie mieszkają w jakiś antycznych i historycznych budynkach wybudowanych albo odrestaurowanych z dawnych epok.
Sadistic Son Konsul

Czyli oprócz tego że będzie sudden death, nie wspominając zupełnie jak będzie tutaj wyglądać, nic się nie dowiedzieliśmy o tym możliwym obrocie spraw.