Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 marca 2013, 12:25

autor: Sarge

Torment: Tides of Numenera - inXile Entertainment współpracuje z twórcami Project Eternity

Na kickstarterowej stronie projektu Torment: Tides of Numenera pojawiła się informacja, że studio inXile Entertainment będzie w pewnym stopniu współpracować z zespołem Obsidian Entertainment, odpowiedzialnym za nadchodzącego Project Eternity. Oprócz tego potwierdzono, że w Torment: Tides of Numenera znajdziemy dwuwymiarowe, prerenderowane tła.

Studio inXile Entertainment ogłosiło, że wraz z zespołem Obsidian Entertainment będą dzielić się narzędziami i technologią, by jeszcze bardziej ułatwić prace nad swoimi nadchodzącymi grami (odpowiednio: Torment: Tides of Numenara oraz Project Etertnity). Potwierdzono także, że w Torment: Tides of Numenera zostaną zaimplementowane dwuwymiarowe, prerenderowane tła.

Zarówno Torment: Tides of Numenera, jak i Project Eternity, będą korzystać z silnika Unity. Wobec tego odpowiedzialne za te gry studia inXile Entertainment oraz Obsidian Entertainment zdecydowały się na współpracę, w wyniku której będą nawzajem dzielić się narzędziami i technologiami wykorzystanymi w procesie produkcji. To pozwoli obu deweloperom bardziej efektywnie zarządzać kosztami dewelopingu. Dzięki temu pieniądze zebrane w trakcie akcji na Kickstarterze będą mogły być w większym stopniu spożytkowane na usprawnienie „zawartości, rozgrywki i dopracowanie gry”.

Grafika koncepcyjna gry Torment: Tides of Numenara - Torment: Tides of Numenera - inXile Entertainment współpracuje z twórcami Project Eternity - wiadomość - 2013-03-30
Grafika koncepcyjna gry Torment: Tides of Numenara

Oprócz tego studio inXile Entertainment potwierdziło, że w Torment: Tides of Numenera lokacje będą dwuwymiarowymi, prerenderowanymi tłami, bo takie były oczekiwania większości graczy. Oznacza to, że akcję będziemy obserwować z kamery umieszczonej w rzucie izometrycznym, co jeszcze bardziej upodobni grę do klasycznych RPG-ów. Silnik Unity pozwala jednak na tworzenie trójwymiarowych obiektów, więc wszystkie postacie, efekty i pewne elementy otoczenia będą wymodelowane w 3D. Dzięki temu wybrane przedmioty mają być animowane (np. otwierająca się skrzynia).

Torment: Tides of Numenera to gra cRPG autorstwa inXile Entertainment, będąca duchowym spadkobiercą kultowego Planescape: Torment. W serwisie Kickstarter cały czas trwa zbiórka pieniędzy potrzebnych na stworzenie tej produkcji. Deweloper potrzebował 900 tysięcy dolarów, a do tej pory zgromadził ponad 3,2 miliony dolarów. Do końca akcji pozostało sześć dni, więc wspomniana kwota może jeszcze wzrosnąć. Studio inXile Entertainment pracuje równocześnie nad Wasteland 2 – klasyczną grą RPG, która również została sfinansowana na Kickstarterze.