Torment: Tides of Numenera - inXile Entertainment współpracuje z twórcami Project Eternity
Na kickstarterowej stronie projektu Torment: Tides of Numenera pojawiła się informacja, że studio inXile Entertainment będzie w pewnym stopniu współpracować z zespołem Obsidian Entertainment, odpowiedzialnym za nadchodzącego Project Eternity. Oprócz tego potwierdzono, że w Torment: Tides of Numenera znajdziemy dwuwymiarowe, prerenderowane tła.
Marcin Skierski
Studio inXile Entertainment ogłosiło, że wraz z zespołem Obsidian Entertainment będą dzielić się narzędziami i technologią, by jeszcze bardziej ułatwić prace nad swoimi nadchodzącymi grami (odpowiednio: Torment: Tides of Numenara oraz Project Etertnity). Potwierdzono także, że w Torment: Tides of Numenera zostaną zaimplementowane dwuwymiarowe, prerenderowane tła.
Zarówno Torment: Tides of Numenera, jak i Project Eternity, będą korzystać z silnika Unity. Wobec tego odpowiedzialne za te gry studia inXile Entertainment oraz Obsidian Entertainment zdecydowały się na współpracę, w wyniku której będą nawzajem dzielić się narzędziami i technologiami wykorzystanymi w procesie produkcji. To pozwoli obu deweloperom bardziej efektywnie zarządzać kosztami dewelopingu. Dzięki temu pieniądze zebrane w trakcie akcji na Kickstarterze będą mogły być w większym stopniu spożytkowane na usprawnienie „zawartości, rozgrywki i dopracowanie gry”.
Oprócz tego studio inXile Entertainment potwierdziło, że w Torment: Tides of Numenera lokacje będą dwuwymiarowymi, prerenderowanymi tłami, bo takie były oczekiwania większości graczy. Oznacza to, że akcję będziemy obserwować z kamery umieszczonej w rzucie izometrycznym, co jeszcze bardziej upodobni grę do klasycznych RPG-ów. Silnik Unity pozwala jednak na tworzenie trójwymiarowych obiektów, więc wszystkie postacie, efekty i pewne elementy otoczenia będą wymodelowane w 3D. Dzięki temu wybrane przedmioty mają być animowane (np. otwierająca się skrzynia).
Torment: Tides of Numenera to gra cRPG autorstwa inXile Entertainment, będąca duchowym spadkobiercą kultowego Planescape: Torment. W serwisie Kickstarter cały czas trwa zbiórka pieniędzy potrzebnych na stworzenie tej produkcji. Deweloper potrzebował 900 tysięcy dolarów, a do tej pory zgromadził ponad 3,2 miliony dolarów. Do końca akcji pozostało sześć dni, więc wspomniana kwota może jeszcze wzrosnąć. Studio inXile Entertainment pracuje równocześnie nad Wasteland 2 – klasyczną grą RPG, która również została sfinansowana na Kickstarterze.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Obsidian Entertainment
- umowy / współpraca
- inXile Entertainment
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Irek22 Legend

norolim [10]
symulatory biegania po lasach Bethesdy i symulatory schadzek EAware
He he. [bez ironii]
zanonimizowany613347 Centurion
Nie należy także zapominać, że ich gry zostały tak naprawdę już sfinansowane (w przypadku PE z duuużą nawiązką). Nie muszą sobie nawzajem rzucać kłód pod nogi, bo teraz walczą o to aby wypuścić produkty jak najlepszej jakości, które zyskają uznanie i w przyszłości nakłonią jeszcze więcej ludzi do crowdfundingu. Niesamowite jak wiele zmienia brak "krwiożerczego" wydawcy. Oby im się udało - trzymam kciuki.
norolim Centurion
A no, nastały dobre czasy dla zwolenników klasycznych RPGów. Torment i Eternity to tylko czubek góry lodowej. Z biegu jestem w stanie wymienić z 10 zapowiedzianych gier tego typu, które maja zostać wydane w ciągu następnych 2 lat, a gdybym się zastanowił, to znalazłoby się dużo więcej. Kto by pomyślał jeszcze 2 lata temu. Wydawało się, że już zawsze będziemy musieli grać w symulatory biegania po lasach Bethesdy i symulatory schadzek EAware.
Jak wszystko pójdzie dobrze, myślę że w przyszłości dużo fajnych rzeczy wyjdzie z tej współpracy.
@HomeBird, na konsole te gry nie zostaną wydane, bo zwyczajnie się nie da. Tablety nie są obecnie w planach.
zanonimizowany307509 Legend
@HomeBird
Właśnie to jeszcze kolejny powód, którzy twórcy połączyli swoje siły. Nie mają powód do obaw, że jedna produkt przeszkodzi drugi produkt. Project Eternity czy Torment? I tak większości z gracze kupują te obie produkty. Ja do nich należę, bo jestem zainteresowany te obie tytułów i jak zarówno jestem miłośnik Fallout, Baldur's Gate, Torment Planescape i Icewind Dale. ;)
Irek22 Legend

HomeBird [7]
What about other platforms?
Project Eternity proudly supports Windows PC, Macintosh OS X, and Linux.