Tom Clancy's The Division - poznaliśmy listę opcji graficznych

W sieci pojawiły się informacje związane z PC-tową wersją gry Tom Clancy's The Division. Dowiedzieliśmy się m.in., że produkcja działa całkiem sprawnie w niskich ustawieniach na słabym sprzęcie, a dodatkowo poznaliśmy listę opcji graficznych, które znajdziemy w becie produkcji i, co za tym idzie, najpewniej także w pełnej wersji.

Kamil Zwijacz

28 stycznia (Xbox One – na PlayStation 4 i PC-tach dzień później) rozpoczną się beta testy gry Tom Clancy's The Division. Wtedy też osoby, które złożą zamówienia przedpremierowe na produkcję, będą mogły sprawdzić na własnej skórze, jak w rzeczywistości wypada zapowiedziany w 2013 roku projekt. Tradycyjnie spore obawy wśród graczy wzbudza wersja komputerowa, ale wygląda na to, że Ubisoft jest na dobrej drodze do dostarczenia solidnego produktu. Świadczy, a raczej świadczyło o tym opublikowane kilka dni temu nagranie z rozgrywki w niskich ustawieniach. Niestety wydawca usunął już materiał z sieci, ale zachowały się screeny oraz informacje o wydajności i dostępnych opcjach graficznych.

Tom Clancy's The Division to gra akcji TPP z elementami RPG. - Tom Clancy's The Division - poznaliśmy listę opcji graficznych - wiadomość - 2016-01-19
Tom Clancy's The Division to gra akcji TPP z elementami RPG.
Tom Clancy's The Division w skrócie:
  • Strzelanka z elementami RPG od studia Massive Entertainment
  • Ukaże się 8 marca na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach PC
  • 28 stycznia rozpoczną się beta testy na Xboksie One, a dzień później na PlayStation 4 i komputerach PC

Przede wszystkim tytuł uruchomiony na komputerze ze stosunkowo słabą kartą grafiki (Nvidia GeForce GTX 650 Ti) i procesorem Intel i5 3.1 GHz wyciągał w niskich ustawieniach 55 – 65 klatek na sekundę (rozdzielczość 1920x1080). Naturalnie nie wyglądał wtedy olśniewająco, ale sam fakt, że działał płynnie na takiej konfiguracji dobrze rokuje na przyszłość. Przykładowe porównanie ustawień low i ultra znajdziecie niżej. Pamiętajcie jednak, że screeny zostały zrobione na podstawie nagrania zamieszczonego w serwisie YouTube, więc nie oddają w pełni, jak gra wygląda w rzeczywistości.

Tom Clancy's The Division - ustawienia low / Źródło: DSO Gaming.

Tom Clancy's The Division - ustawienia ultra / Źródło: DSO Gaming.

Co do opcji graficznych, deweloperzy oddadzą w ręce graczy szereg ustawień pozwalających dostosować jakość oprawy – od możliwości zablokowania animacji, przez rozdzielczość cieni, po filtrowanie anizotropowe. Pełna rozpiska wygląda tak:

  • Vsync (on/off)
  • Frame Rate Limit (on/off)
  • Shadow Quality
  • Shadow Resolution
  • Spot Shadow Count
  • Spot Shadow Resolution
  • Contact Shadows
  • Post FX AA
  • Temporal AA
  • Sharpen Image (%)
  • Particle Detail
  • Enable Wind-affected Snow
  • Volumetric Fog
  • Reflection Quality
  • Local Reflection Quality
  • Sub-surface Scattering
  • Anisotropic Filtering
  • Parallax Mapping
  • Ambient Occlusion
  • Depth of Field
  • Object Detail (%)
  • Extra Streaming Distance (%)
  • Chromatic Aberration (on/off)
  • Lens Flare (on/off)
  • Vignette Effect (on/off)

Przy okazji warto jeszcze wspomnieć, że Tom Clancy's The Division nie będzie posiadało systemu handlowania przedmiotami z innymi graczami. Dyrektor kreatywny produkcji, Julian Gerighty, wyjawił, że deweloper musiał zrezygnować z tego rozwiązania na rzecz innych funkcji. Niewykluczone jednak, że pojawi się ono w przyszłości.

Premiera pełnej wersji gry planowana jest na 8 marca 2016 roku.

Tom Clancy's The Division

Tom Clancy's The Division

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 8 marca 2016

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.3

Gracze

7.2

Steam

7.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2016-01-19
20:07

Juliana Centurion

Juliana

czy tylko mi sie wydaje czy nie ma praktycznie zadnej roznicy miedzy ultra a low? To sa normalnie jakies jaja

Komentarz: Juliana
2016-01-19
23:14

foxu23 Pretorianin

gta4 z 2008 roku miała podobną grafike

Komentarz: foxu23
2016-01-20
00:46

zanonimizowany158587 Senator

Zgadzam się w 100%

Naprawdę deweloperzy zaczynają coraz mocniej mnie irytować. Wykształcił się nowy trend marketingowy. Chcesz zareklamować grę? Chcesz przyciągnąć uwagę? Bierzesz grafików, dopieszczacie na 130% trailer. Prezentujesz to na targach, wszystkim laczki z nóg spadają i gra staje się jedną z najbardziej oczekiwanych. Później sprowadzasz wszystko do poziomu przystępnego dla konsol i masz resztę w... bo najważniejsze, że już wzbudziłeś zainteresowanie potrzebne przed premierą, a wielu zainteresowanych już się nastawiło, że musi w nią zagrać.
Zwykła bezczelność i perfidne oszustwo. To się staje żenujące, bo trudno poważnie podchodzić do kolejnych zapowiedzi (odnośnie grafiki) jakiejkolwiek gry.
Szkoda, że tacy producenci nie dostają kopa w 4 litery od klientów. Każdy przecież będzie biadolił jaki to skandal na tych całych redditach powstaną tematy z setkami stron pełnymi wpisów oburzonych graczy, ale i tak każdy powozi się jak to przegieli i jak go popamiętają, a później (cichaczem) pójdzie i grzecznie kupi wspomnianą grę(bo skoro "inni" grają to czemu on ma się poświęcać)...

Komentarz: zanonimizowany158587
2016-01-20
02:36

TRX Generał

TRX

Gość na tych screenach albo nie przeładował tekstur pomiędzy ustawieniami low/ultra (widać to np. na ciężarówce), albo ta gra faktycznie ma je aż tak do przesady rozmyte.

Komentarz: TRX
2016-01-23
03:58

Sajmon154 Pretorianin

Komentarz: Sajmon154

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl