Tom Clancy's The Division - poznaliśmy listę opcji graficznych
W sieci pojawiły się informacje związane z PC-tową wersją gry Tom Clancy's The Division. Dowiedzieliśmy się m.in., że produkcja działa całkiem sprawnie w niskich ustawieniach na słabym sprzęcie, a dodatkowo poznaliśmy listę opcji graficznych, które znajdziemy w becie produkcji i, co za tym idzie, najpewniej także w pełnej wersji.
Kamil Zwijacz
28 stycznia (Xbox One – na PlayStation 4 i PC-tach dzień później) rozpoczną się beta testy gry Tom Clancy's The Division. Wtedy też osoby, które złożą zamówienia przedpremierowe na produkcję, będą mogły sprawdzić na własnej skórze, jak w rzeczywistości wypada zapowiedziany w 2013 roku projekt. Tradycyjnie spore obawy wśród graczy wzbudza wersja komputerowa, ale wygląda na to, że Ubisoft jest na dobrej drodze do dostarczenia solidnego produktu. Świadczy, a raczej świadczyło o tym opublikowane kilka dni temu nagranie z rozgrywki w niskich ustawieniach. Niestety wydawca usunął już materiał z sieci, ale zachowały się screeny oraz informacje o wydajności i dostępnych opcjach graficznych.

- Strzelanka z elementami RPG od studia Massive Entertainment
- Ukaże się 8 marca na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach PC
- 28 stycznia rozpoczną się beta testy na Xboksie One, a dzień później na PlayStation 4 i komputerach PC
Przede wszystkim tytuł uruchomiony na komputerze ze stosunkowo słabą kartą grafiki (Nvidia GeForce GTX 650 Ti) i procesorem Intel i5 3.1 GHz wyciągał w niskich ustawieniach 55 – 65 klatek na sekundę (rozdzielczość 1920x1080). Naturalnie nie wyglądał wtedy olśniewająco, ale sam fakt, że działał płynnie na takiej konfiguracji dobrze rokuje na przyszłość. Przykładowe porównanie ustawień low i ultra znajdziecie niżej. Pamiętajcie jednak, że screeny zostały zrobione na podstawie nagrania zamieszczonego w serwisie YouTube, więc nie oddają w pełni, jak gra wygląda w rzeczywistości.
Co do opcji graficznych, deweloperzy oddadzą w ręce graczy szereg ustawień pozwalających dostosować jakość oprawy – od możliwości zablokowania animacji, przez rozdzielczość cieni, po filtrowanie anizotropowe. Pełna rozpiska wygląda tak:
- Vsync (on/off)
- Frame Rate Limit (on/off)
- Shadow Quality
- Shadow Resolution
- Spot Shadow Count
- Spot Shadow Resolution
- Contact Shadows
- Post FX AA
- Temporal AA
- Sharpen Image (%)
- Particle Detail
- Enable Wind-affected Snow
- Volumetric Fog
- Reflection Quality
- Local Reflection Quality
- Sub-surface Scattering
- Anisotropic Filtering
- Parallax Mapping
- Ambient Occlusion
- Depth of Field
- Object Detail (%)
- Extra Streaming Distance (%)
- Chromatic Aberration (on/off)
- Lens Flare (on/off)
- Vignette Effect (on/off)
Przy okazji warto jeszcze wspomnieć, że Tom Clancy's The Division nie będzie posiadało systemu handlowania przedmiotami z innymi graczami. Dyrektor kreatywny produkcji, Julian Gerighty, wyjawił, że deweloper musiał zrezygnować z tego rozwiązania na rzecz innych funkcji. Niewykluczone jednak, że pojawi się ono w przyszłości.
Premiera pełnej wersji gry planowana jest na 8 marca 2016 roku.
- Oficjalna strona gry Tom Clancy's The Division
- Graliśmy w Tom Clancy's The Division - my, zrujnowany Nowy Jork i horda bandytów
- Tom Clancy's The Division - kompendium wiedzy

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- grafika (gry)
- konwersje PC
- Massive Entertainment / Ubisoft Massive
- ustawienia, tryby graficzne (gry)
- The Division (marka)
- PC
Komentarze czytelników
Juliana Centurion

czy tylko mi sie wydaje czy nie ma praktycznie zadnej roznicy miedzy ultra a low? To sa normalnie jakies jaja
zanonimizowany158587 Senator
Zgadzam się w 100%
Naprawdę deweloperzy zaczynają coraz mocniej mnie irytować. Wykształcił się nowy trend marketingowy. Chcesz zareklamować grę? Chcesz przyciągnąć uwagę? Bierzesz grafików, dopieszczacie na 130% trailer. Prezentujesz to na targach, wszystkim laczki z nóg spadają i gra staje się jedną z najbardziej oczekiwanych. Później sprowadzasz wszystko do poziomu przystępnego dla konsol i masz resztę w... bo najważniejsze, że już wzbudziłeś zainteresowanie potrzebne przed premierą, a wielu zainteresowanych już się nastawiło, że musi w nią zagrać.
Zwykła bezczelność i perfidne oszustwo. To się staje żenujące, bo trudno poważnie podchodzić do kolejnych zapowiedzi (odnośnie grafiki) jakiejkolwiek gry.
Szkoda, że tacy producenci nie dostają kopa w 4 litery od klientów. Każdy przecież będzie biadolił jaki to skandal na tych całych redditach powstaną tematy z setkami stron pełnymi wpisów oburzonych graczy, ale i tak każdy powozi się jak to przegieli i jak go popamiętają, a później (cichaczem) pójdzie i grzecznie kupi wspomnianą grę(bo skoro "inni" grają to czemu on ma się poświęcać)...
TRX Generał

Gość na tych screenach albo nie przeładował tekstur pomiędzy ustawieniami low/ultra (widać to np. na ciężarówce), albo ta gra faktycznie ma je aż tak do przesady rozmyte.
Sajmon154 Pretorianin