To, co CD Projekt Red robi przy Wiedźminie 4, pomoże nie tylko Wiedźminowi 5 i 6 czy kontynuacji Cyberpunka 2077. Polski deweloper zapewni „korzyści całej branży”

CD Projekt Red stara się wykorzystać pełen potencjał Unreal Engine 5. Rozwiązania opracowane na potrzeby Wiedźmina 4 mogą mieć realny wpływ na całą branżę.

Krzysztof Kałuziński

To, co CD Projekt Red robi przy Wiedźminie 4, pomoże nie tylko Wiedźminowi 5 i 6 czy kontynuacji Cyberpunka 2077. Polski deweloper zapewni „korzyści całej branży”, źródło grafiki: CD Projekt Red.
To, co CD Projekt Red robi przy Wiedźminie 4, pomoże nie tylko Wiedźminowi 5 i 6 czy kontynuacji Cyberpunka 2077. Polski deweloper zapewni „korzyści całej branży” Źródło: CD Projekt Red.

Porzucenie autorskiego silnika na rzecz narzędzi od Epic Games dało studiu CD Projekt Red nowe możliwości, których przedsmak widzieliśmy podczas prezentacji technologicznego dema Wiedźmina 4. Deweloperzy są przekonani, że na współpracy obu firm zyskają nie tylko nadchodzące przygody Ciri, ale też inni użytkownicy Unreal Engine 5. Głos w tej sprawie zabrał Jan Hermanowicz, kierownik inżynieryjny ds. produkcji w CDPR.

Rozwój tych elementów i usprawnień w zakresie technologii otwartego świata obejmuje wszystkie nasze projekty i przynosi im korzyści. W pewnym sensie wykorzystujemy teraz Wiedźmina 4 oraz wszystkie zasoby stworzone na potrzeby tego technicznego dema jako narzędzie do rozwoju technologii, co z kolei przynosi korzyści całej branży – powiedział Hermanowicz w rozmowie z redakcją serwisu GamesRadar+.

Wygląda na to, że polskie studio maksymalnie eksploatuje Unreal Engine 5 – nie stroni też od współpracy z Epic Games, by razem przesuwać granice silnika. Jak wspomniał sam producent, nowe narzędzia oferują „wiele świetnych rozwiązań, które pozwalają na szybką iterację i postępy w pracy”. Zyskują na tym inne gry studia, w tym wchodząca w fazę preprodukcji kontynuacja bestsellerowego Cyberpunka 2077. Niewątpliwie wpłynie to pozytywnie także na Wiedźmina 5 i 6, jako że „Redzi” planują trylogię z Ciri w roli głównej.

Hermanowicz, wzorem Juliusa Girbiga z CDPR, podkreślił, iż pokaz Wiedźmina 4 był jedynie demonstracją, której daleko do finalnej wersji. Nie dał się też nakłonić do zdradzenia nowych informacji na temat czwartej odsłony serii. Jego zdaniem jest za wcześnie na rozmowy zarówno o nadchodzącej grze, jak i kolejnych częściach sagi.

  1. „Niemożliwe wcześniej rzeczy stały się możliwe.” Omawiamy tajniki dema Wiedźmina 4 z jego twórcami
The Witcher 4

Wiedźmin 4

The Witcher 4

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 2027

Informacje o Grze
Przed premierą
1541
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

0

Krzysztof Kałuziński

Autor: Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-06-30
13:19

Link Senator

Link

Pycha i nieskromność prowadzi do upadku.

Komentarz: Link
2025-06-28
22:59

ProfesorXxx Konsul

ProfesorXxx

Nad UE trzeba sporo popracować bo jak nie to będzie jak w takim Robocoop gdzie jak jest odrobinę więcej akcji to na konsolach obecnej generacji robi się taka pikseloza że masakra, a gdyby Redzi zrobili ze swoimi grami to co zwykli ludzie modami z ultra grafiką w Cyberpunk 2077 to ten UE by się mógł schować.

Komentarz: ProfesorXxx
2025-06-26
18:31

NightGeisha Generał

😉

Tak, nie lubią mnie gdyż prawdę piszę.

* Dokładnie, zamiast rozwijać bezprzyszłościowy engine znany garstce, to lepiej skupić się na czymś, co staje się lepsze z wersji na wersję i coraz bardziej popularne, a przy okazji wygląda bardzo dobrze. Do czasu wydania TW4 myślę, że większość obecnych problemów tego silnika zostanie rozwiązane. ekspedycja 33 pokazała, że można zrobić dobrze działającą grę na UE.

Komentarz: NightGeisha
2025-06-26
17:58

Christmas Centurion

Christmas

Za co tak Cię minusują? Że prawdę napisałeś.

Przecież od dawna wiadomo jak się stawiali programiści co pracowali na silniku Red. Ja się absolutnie nie dziwię, że gra powstaje na UE5. Społeczność programistów ogarniający ten silnik jest ogromna. I na pewno nie będzie takiej wtopy jak z Cyberpunkiem.

Komentarz: Christmas
2025-06-25
14:34

Samaritan Generał

Czyli jednak się da? I wychodzi na to, że silnik ma swoje wady, ale to partacze (jak GSC) lub nie dość doświadczone studia nie potrafią go wykorzystać?

Komentarz: Samaritan

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl