To, co CD Projekt Red robi przy Wiedźminie 4, pomoże nie tylko Wiedźminowi 5 i 6 czy kontynuacji Cyberpunka 2077. Po...
Unreal Engine = brak własnej tożsamości technologicznej.
Szczególnie duże gry kiepsko wypadają na tym silniku.
Jeśli CD Projekt w takim tempie będzie wypuszczał swoje gry na rynek to Wiedźmina 6 ja już nie dożyję i wpływu na całą branżę nie zobaczę :))
No jakie to będzie tempo, to jeszcze zobaczymy, bo póki co jesteśmy na etapie, że mają wszystko w produkcji i w ciągu ~8-9 lat planują wydać 4 duże gry i kilka mniejszych- jak dobrze liczę to 2-3 mniejsze... Zobaczymy co z tego planu będzie..
Pitu pitu, wyjdzie gra to będzie można dyskutować.
Do premiery jeszcze kilka lat, a oni znowu ta sama śpiewka typu '- ''złapaliśmy Pana Boga za nogi''
Proszę wydawać szybciej gry, bo nim wyjdzie jakaś koontynuacja słynnej gry to umre już xD. Nie mowie tu od odgrzewanych kotletach typu Assasyn, Far Cry itd. tylko tych solidnych grach.
Unreal Engine = brak własnej tożsamości technologicznej.
UE to wcale nie jest zły wybór, skupia się na grze, a nie na rozbudowie i aktualizacji własnego silnika. Do tego mają o wiele szersze spektrum osób dostępnych worldwide, które już ten silnik znają.
Czego jak czego, ale wizji i talentu Redom nie można odmówić. Przydałoby się im jednak nieco pokory, zwłaszcza przy napędzaniu hype'u na swoje gry.
Ludziom spodobał się pokaz techniczny Wiedźmina 4, to CDPR od razy urósł w piórka... żeby tylko przy premierze nie zaliczyli uderzenia o glebe, bo im te piórka powypadają.
Oczywiście, życzę im sukcesu i mam nadzieje, że ich gry faktycznie będą bardzo dobre i rewolucyjne dla gatunku gier RPG, ale trochę pokory i skromności nie zaszkodzi. Zbyt duże pompowanie balonika w przypadku porażki, bardzo mocno odbija się czkawą, co CDPR powinien już doskonale wiedzieć... w końcu premiera Cyberpunka mocno odbiła się na ich wizerunku.
Obstawiam, że CDep dostał UE5 za kompletnie darmo, właśnie w ramach współpracy technologicznej i upstreamowania ich usprawnień i narzędzi
A ja jestem ciekaw efektów, jeśli silnik spełnia ich wymagania to dlaczego nie? Być może CP2077 przysporzył tyle problemów że wolą gotowe narzędzie niż rozwijać własne. W szczególności że UE 5.6 wygląda na całkiem nieźle zoptymalizowany patrząc pod kątem tego pokazu. Co do zarzutów kierowanych pod samym silnikiem to mi się wydaje że w znacznej mierze to opieszałość devsów, chęć szybkiego wydania tytułu, iście na skróty. Prawda jest taka że przy W3 też był downgrade ale z tego co pamiętam to silnik gry nie był w stanie udźwignąć tak wielkich lokacji, każde miasto loading, każdy obszar osobny loading... No a jednak Wiedzmin3 wygladał świetnie jak na tamte czasy i zero ładowania swoje robiło. Ja tam w nich wierzę. Myślę że skorzystanie z UE wyjdzie im na dobre. To też byłaby ciekawa promocja samego silnika bo jak na razie to szału w grach nie ma na nim
Znowu lizanie jajek REDów w modzie na portalach growych- widzę, wstrzymajcie się bo znowu będzie CD Projektu Red Mesjasz branży nie da cruchu- a potem Opisie crunch jednak będzie i obsracie się na brylantowo- nic się nie nauczyliście?
No dobra, to teraz nam wytłumacz mądralo, co graczowi wadzi Crunch ?
Wiesz co to w ogóle jest ? Pokaż mi ostatnio news o CDPR w którym mówią, że nie będzie Crunchu ? Było coś kiedyś, dawno temu, bo poszła fama, że tam średnio traktują pracowników, ale to było dawno temu... Teraz ciężko stwierdzić. I ciężko stwierdzić, jak to wtedy wyglądało na tle konkurencji wtedy...
Długotrwały Crunch- czy po Polsku nadgodziny pracowników jest problemem, bo później po projekcie tacy pracownicy dość często się zwalniają. Krótkotrwały, najczęściej nic nie powoduje...
Nadgodziny to nie tylko problem gamedevu. W Polsce dość spora ilość branż tak pracuje jak jest popyt. W pracy umysłowej bardziej tylko czuć wypalenie...
No tworcy Stalkera 2 sa dobrym przykladem jaki swietny jest UE5. To sie teraz boje co bedzie z Wiedzminem 10 czy Cyberpunkiem 5 XD
Twórcy Stalkera w dużej części pracowali na starej wersji silnika, niewiele różniącej się od UE4, opróćz numerka przy nazwie... A Stalker to jest zły przykład, bo to Ukraińskie studio, z którego nie wszystkim udało się uciec i dość znaczna cześc zespołu pracowała tylko wtedy jak miała prąd (w czasie wojny przerwy są regularne).
Taaa, oj, oj, CDPR zbaffca branży, zaszczycili UE5 swoją obecnością, mania wielkości, pycha krocząca przed upadkiem :-)
Czytam te komentarze i nie wierzę... Studio zrobiło najlepszą grę fantasy i najlepszą grę s-f - gry tak dobre że od powstania ich - nic nawet się nie zbliża, a co dopiero z dorównaniem. Biorą się za nowy silnik - i wiadomo że dla twórców unreala jest to rewelacyjna wiadomość - bo żadne inne studio nie będzie w stanie zrobić z silnikiem tego co cdpr.. Wchodzisz w komentarze pod artykułem o tym - a tam Polski gracz w pigułce.
Czy te najlepsze gry są z nami w pokoju? A tak na poważnie, wiedźmin jest bardzo dobry, ale przede wszystkim narracyjnie i ma ciekawe lore. Gameplay jest co najwyżej ok. Cyberpunk też nie wyróżniał się jakoś przy premierze, później te drzewka umiejętności sporo przerobili na plus, ale nadal tylko ok.
Lepiej nie wybiegajcie tak daleko w przyszłość ;) i nie bądźcie takimi znawcami "wizjonerami" :) bo wiadomo jak to się skończyło.
Może nie pomoże i co? :)