Titan Quest – klasyczny hack'and'slash wraca w wersji mobilnej i nie jest free-to-play

Do dystrybucji w usłudze App Store trafiła gra Titan Quest, czyli konwersja wyśmienitego pecetowego hack'n'slasha z 2006 roku. Tytuł nie korzysta z popularnego modelu free-to-play.

Adrian Werner

Ponad rok po zapowiedzi doczekaliśmy się wreszcie premiery mobilnej wersji Titan Quest, czyli klasycznego pecetowego RPG-a akcji z 2006 roku. 

Pierwowzór opracowało nieistniejące już studio Iron Lore, a za konwersję odpowiada zespół DotEmu. Titan Quest jest rzadkim przypadkiem RPG-a, który zamiast klasycznego fantasy oferuje realia wzorowane na mitologiach starożytnych Grecji, Egiptu oraz Azji. W momencie rozpoczęcia kampanii ludzkość od jakiegoś czasu nie jest w stanie komunikować się z bogami, a co gorsza, na krainę śmiertelników inwazję przypuściły różnorodne potwory. Gracz wciela się w bohatera, którego zadaniem jest przywrócenie porządku na świecie. Szybko odkrywa, że wszystkie te problemy są skutkiem knowań tytanów.

Titan Quest to klasycznie zrealizowany hack'n'slash. Wydarzenia obserwujemy więc z kamery umieszczonej wysoko nad główą postaci, a zabawa polega głównie na eksplorowaniu świata, wypełnianiu zadań oraz przede wszystkim walce z hordami wrogów za pomocą zręcznościowego systemu potyczek. Zapewnia on sporą swobodę, pozwalając na korzystanie z szerokiego arsenału broni białej, różnorodnych łuków oraz sporego wyboru zaklęć.

Gra oferuje rozbudowaną mechanikę rozwoju, w ramach której możemy doprowadzić bohatera do specjalizacji w jednej z 30 profesji i 150 umiejętności. Struktura świata jest otwarta, a kampania imponuje swoimi rozmiarami, zapewniając ponad 60 godzin zabawy. Podczas nich mamy okazję zmierzyć się z 80 typami wrogów i sporym zestawem potężnych bossów.

Mobilne Titan Quest dostępne jest wyłącznie w wersji na system iOS i kosztuje ok. 30 złotych. Jest to produkcja premium, a więc pozbawiona mikropłatności. W porównaniu z pecetowym pierwowzorem wycięto opcje multiplayer, ale za to tryb kampanii pozostawiono bez zmian, dodając jedynie nowy system sterowania, dopasowany do ekranów dotykowych. Warto wspomnieć, że produkcja zawiera wyłącznie podstawową wersję gry, bez znanego z PC dodatku Immortal Throne.

Titan Quest w App Store

Titan Quest

Titan Quest

PC Mobile
po premierze

Data wydania: 26 czerwca 2006

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

8.0

Gracze

8.6

Steam

6.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Nowe gry Rockstara nie ukażą się przed kwietniem 2017 roku

Następny
Nowe gry Rockstara nie ukażą się przed kwietniem 2017 roku

Wiedźmin 3: Krew i wino – posłuchaj motywu przewodniego z polskim wokalem

Poprzedni
Wiedźmin 3: Krew i wino – posłuchaj motywu przewodniego z polskim wokalem

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl