TikTok przyciąga pieniądze. 10 miliardów dolarów wydali jego użytkownicy w 2023 roku
Aplikacje przyciągają nie tylko ludzi, ale także ich pieniądze. Raport Bloomberga ukazuje, że ubiegły rok był rekordowy w tej kwestii. Nie byłoby to możliwe bez popularności TikToka.

Użytkownicy aplikacji coraz chętniej wydają w nich swoje pieniądze. Według raportu sporządzonego przez Bloomberga, w 2023 roku, sektor ten zaliczył 11-procentowy wzrost w rocznej skali. W efekcie łączna suma wydatków na aplikacje przez ich użytkowników wyniosła niecałe 64 miliardy dolarów.
Ten rekordowy wynik w dużej mierze został zagwarantowany przez TikToka. Jego sposoby na zarabianie okazały się bowiem niezwykle skuteczne.
Donate motorem napędowym sukcesu TikToka
W ubiegłym roku zsumowane wydatki użytkowników tej aplikacji przekroczyły astronomiczną liczbę 10 miliardów dolarów. To wyjątkowe osiągnięcie, bowiem do tej pory przebicie tej bariery nie udało się jeszcze żadnej innej aplikacji i to pomimo silnej konkurencji.

Głównym motorem napędowym zarobionych na użytkownikach pieniędzy na TikToku stały się w 2023 roku przede wszystkim donate’y. Niepozorne wirtualne róże, mogące kosztować niecałego dolara, przekazywane ulubionym tiktokerom podczas ich streamów, okazały się bardzo liczne i, jak się okazuje, nad wyraz skuteczne. Napiwki jednak same w sobie nie wyniosłyby TikToka na szczyt. Tak duży sukces możliwy był z kolei dzięki ogromnej popularności aplikacji na całym świecie.
Coraz dłużej przy aplikacjach
Połączenie tych dwóch elementów pozwoliło TikTokowi na osiągnięcie rekordu w dziedzinie rocznych wydatków użytkowników. Nie bez znaczenia mogła okazać się także ogólna tendencja społeczna, dotycząca czasu spędzanego przy aplikacjach.
Według raportu, użytkownicy z 10 największych rynków średnio przeznaczają około 5 godzin na korzystanie z aplikacji. Rekordowym krajem w tym zestawieniu jest Indonezja ze średnią ponad 6 godzin na osobę dziennie.