Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 30 marca 2016, 10:00

autor: Adrian Werner

The Legend of Mir Mobile – piętnastoletnie MMO generuje co miesiąc 100 mln dolarów przychodu

Studio Shanda pochwaliło się, że mobilne MMORPG The Legend of Mir Mobile generuje każdego miesiąca ok. 100 mln dolarów przychodu. Jest to imponujące osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że gra liczy piętnaście lat.

Rynek mobilny rozwija się w bardzo szybkim tempie, więc przyzwyczajeni jesteśmy do wieści o kolejnych przebojach, które regularnie osiągają imponujące wyniki. Najnowszym członkiem tego elitarnego klubu zostało dostępne wyłącznie w Azji MMORPG The Legend of Mir Mobile – każdego miesiąca generujące od 92 do 107 mln dolarów przychodu. Historia tego sukcesu ma jednak jeden bardzo zaskakujący element – gra ta ma już bowiem piętnaście lat.

Oczywiście, w 2001 roku rynek smartfonowy jeszcze nie istniał. To co znamy jako The Legend of Mir Mobile jest w rzeczywistości konwersją pecetowego The Legend of Mir 2. Komputerowy pierwowzór był sporym sukcesem i w szczytowych momentach na jego serwerach bawiło się 250 tysięcy osób. Potem jednak większość fanów porzuciło ten tytuł na rzecz nowszych projektów. Skąd więc sukces edycji mobilnej? Według analityków powodów jest kilka.

Jednym z najważniejszych jest nostalgia. The Legend of Mir 2 było jednym z pierwszych popularnych MMO w Chinach i wielu obecnych graczy mobilnych z rozrzewnieniem wspomina długie godziny spędzone przy tej grze w popularnych wtedy kafejkach internetowych. Ich entuzjazm jest tak duży, że udało im się nim zarazić także młodsze pokolenie.

Ponadto najnowsza edycja gry nie jest reliktem sprzed piętnastu lat. Wersja pecetowa była cały czas rozwijana i ulepszana, a to samo teraz dzieje się z odsłoną mobilną. Ten element jest absolutnie kluczowy na rynku chińskim. Analizy pokazują, że tamtejsi gracze lubią leciwe produkcje, o ile tylko wciąż mają one duże społeczności oraz są regularnie aktualizowane. Zamiast szukać nowości wolą trzymać się tytułów, w które grają ich znajomi. Innym przykładem tego trendu jest CrossFire, czyli najpopularniejszy FPS w Chinach, który zadebiutował na rynku dziesięć lat temu.

Studio rozwijające obecnie grę The Legend of Mir Mobile ma ambitne plany na przyszłość. Poza ciągłym ulepszaniem tego projektu chcą także dostarczyć jego fanom dodatkowych wrażeń w formie materiałów wideo, w tym może nawet filmu, jak również powieści.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.