Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2020, 12:37

autor: Paweł Woźniak

The Last of Us 3 - Neil Druckmann z Naughty Dog o możliwości powstania gry

W obszernym wywiadzie Neil Druckmann, wiceprezes studia Naughty Dog, poruszył temat prac nad trzecią odsłoną The Last of Us. Według niego stworzenie gry jest sporym wyzwaniem i na razie on sam nie wie, jak mogłaby ona wyglądać.

The Last of Us 3 - Neil Druckmann z Naughty Dog o możliwości powstania gry - ilustracja #1
Czy powstanie trzecia część The Last of Us?
W SKRÓCIE:
  • wiceprezes studia Naughty Dog, Neil Druckmann, poruszył kwestię powstania trzeciej odsłony The Last of Us;
  • według niego jest to niemałe wyzwanie, bo kolejna część musiałaby zachować ducha poprzedniczek;
  • nie oznacza to jednak, że The Last of Us 3 nigdy nie powstanie.

Dyskusje na temat The Last of Us: Part II, czyli sequela dobrze przyjętego exclusive’a PlayStation z 2013 roku, cały czas trwają. Kilka dni temu wiceprezes studia Naughty Dog, Neil Druckmann, podziękował fanom za tak duże zainteresowanie produkcją, tym samym dość sarkastycznie komentując falę hejtu, która ostatnio zalała internet. Natomiast w obszernym (i pełnym spoilerów) wywiadzie na łamach serwisu IndieWire deweloper poruszył również temat kolejnej odsłony serii.

Druckmann poproszony o jakiś komentarz dotyczący planów powstania trzeciej części The Last of Us dał jasno do zrozumienia, że jest jeszcze za wcześnie, żeby w ogóle o tym rozmawiać, ale jeśli twórcy mieliby się za to zabrać, to czeka ich ciężkie zadanie. Stworzenie sequela, który przekazuje podobne emocje jak oryginał i zachowuje jego ducha, już było problematyczne. Zaprojektowanie kolejnej odsłony wydaje się więc być jeszcze większym wyzwaniem.

Przy pierwszej grze nie było żadnych oczekiwań i mogliśmy stworzyć cokolwiek. Ale teraz, kiedy ustaliliśmy pewne postacie, tematy i metody, poczuliśmy, że aby uzasadnić stworzenie części drugiej musieliśmy zrobić nie tylko coś, z czego zadowoleni będą fani, ale również coś, co będzie pasowało do rdzenia emocjonalnego, który był w pierwszej grze. I ten sam problem mógłby pojawić się przy części trzeciej.

Druckmann na sam koniec zaznaczył również, że na razie nie wie, jak mógłby wyglądać kolejny sequel, który zachowałby to, co oferowały poprzednie części. Nie oznacza to jednak, że takowy nigdy nie powstanie.

The Last of Us 2 ukazało się 19 czerwca wyłącznie na konsolach PlayStation 4. Produkcja zachwyciła recenzentów, według których to mocny kandydat na grę roku. Ich zdania nie podziela jednak wielu internautów, którzy negatywnie oceniają nowy tytuł studia Naughty Dog.