Zapowiedziana kilka miesięcy temu gra The Black Glove trafiła do serwisu Kickstarter. Jest to dzieło studia Day For Night Games, założonego przez byłych pracowników Irrational Games. Mamy tu do czynienia z oryginalnym eksperymentem narracyjnym, łączącym przygodówkę FPP z grami retro. Tytuł powstaje z myślą o komputerach i ma zadebiutować w przyszłym roku.

Pamiętacie jeszcze The Black Glove? Mowa tu o zapowiedzianej w czerwcu przygodówce studia Day For Night Games, utworzonego przez byłych pracowników zespołu Irrational Games, który został rozwiązany przez Kena Levine’a w lutym tego roku. Wracamy do tematu, jako że twórcy wczoraj umieścili omawianą produkcję na Kickstarterze, a przy okazji ujawnili więcej szczegółów na jej temat, wliczając w to screenshoty i zwiastun z pierwszymi fragmentami rozgrywki. Przez kolejny miesiąc The Black Glove będzie walczyło o 550 tysięcy dolarów – kwota ta pozwoli na dokończenie produkcji. Tytuł powstaje z myślą o komputerach osobistych (Windows, Mac, Linux). Jeśli wszystko pójdzie dobrze, jego premiera nastąpi prawdopodobnie w październiku 2015 roku.
Areną wydarzeń w grze będzie teatr Equinox. Teoretycznie mamy tutaj do czynienia z historią rozgrywaną w latach 20. XX wieku, ale fakt ten nie ma większego znaczenia, gdyż czas i przestrzeń w teatrze ulegają zakrzywieniu – jest to surrealistyczne miejsce, w którym zachodzą niewytłumaczalne zjawiska. Wcielimy się w nowo mianowanego kustosza Equinox, mającego za zadanie przywrócenie przybytkowi dawnej świetności.
Bohater wykorzysta do tego celu zaburzenia czasoprzestrzeni – zmieni przeszłość, by zapewnić teatrowi sławę w teraźniejszości. I tu docieramy do najoryginalniejszego elementu The Black Glove – manipulowanie rzeczywistością odbędzie się za pośrednictwem... automatów do gier. Przyjdzie nam podjąć zmagania w rozmaitych tytułach w stylu retro, przywodzących na myśl 8-bitowe gry z lat 80. (np. platformowo-strzelankowe The Maze of the Space Minotaur).

Zwycięstwo zostanie nagrodzone możliwością użycia tytułowej Czarnej Rękawicy – niezwykłego narzędzia służącego do manipulowania przeszłością. Pozwoli nam ono zmienić jeden aspekt rzeczywistości, korzystając ze stylu wybranego spośród konwencji takich jak sztuka ludowa Dnia Zmarłych, anime, komiksy z lat 70., niskobudżetowe filmy klasy B, 8-bitowe gry wideo, cyberpunk, cyrk z clownami o smutnych oczach czy pop art z lat 60.
Skutki podjętego wyboru uwidocznią się w wystroju teatru, a także jego programie artystycznym. Wędrując korytarzami przybytku, będziemy rozmawiali z jego gospodarzami, a także poznawali opinie krytyków – ułatwią nam one podejmowanie decyzji co do kolejnych zmian w czasoprzestrzeni, które zaowocują poprawieniem „notowań” Equinox.



Więcej:Steam ją zbanował, GOG zrobił z niej bestseller nr 1. Niezwykła historia gry, która podpadła Valve

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.