Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2021, 09:35

autor: Adrian Werner

The Ascent największym komercyjnym sukcesem Curve Digital w historii

The Ascent zaliczyło najlepszy debiut w historii firmy Curve Digital. Cyberpunkowe RPG akcji małego szwedzkiego zespołu sprzedaje się wyśmienicie i budzi duże zainteresowanie.

Cyberpunkowe RPG akcji The Ascent okazało się sporym hitem. Będąca wydawcą firma Curve Digital pochwaliła się, że przychody gry przekroczyły już 5 mln dolarów. Wynik ten obejmuje pre-ordery oraz sprzedaż w ciągu pierwszych trzech dni od premiery.

To najlepszy debiut w historii Curve Digital. Nie podano dokładnej liczby sprzedanych egzemplarzy, ale wysokość przychodu pozwala pokusić się o jej szacunkowe ustalenie. Zarówno na PC, jak i konsolach Xbox One oraz Xbox Series X/S The Ascent sprzedawany jest obecnie za 26,99 dolarów, więc produkcja rozeszła się najpewniej w ok. 180 tys. egzemplarzy. To imponujący wynik jak na tytuł małego studia deweloperskiego.

Curve Digital podkreśla, że w momencie premiery The Ascent wylądowało na pierwszym miejscu listy bestsellerów Steam, pokonując wiele wysokobudżetowych produkcji AAA. Ostatecznie nie utrzymało tej pozycji wystarczająco długo, aby stać się liderem całego tygodnia, ale i tak znalazło się na trzecim miejscu.

Sukces The Ascent widoczny był również w innych kategoriach. W ciągu trzech pierwszych dni od premiery ponad 1700 kanałów w serwisie YouTube oraz na Twitchu zaprezentowało materiały z tej gry i łącznie zostały one obejrzane dziesięć milionów razy. Ponadto 90% największych mediów branżowych opublikowało treści dotyczące tego projektu.

Przypomnijmy, że The Ascent to debiutancka produkcja szwedzkiego studia Neon Giant. Gra ukazała się 29 lipca w wersjach na PC oraz konsole Xbox One i Xbox Series X/S. Produkcja dostępna jest również w abonamencie Game Pass. Wersja z tej usługi pozostawia sporo do życzenia pod względem technicznym, ale autorzy pracują już nad poprawkami.

  1. The Ascent - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej