Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 16 marca 2012, 21:14

autor: Adrian Werner

Testujemy Fable III na notebooku ASUS K53SV

Testujemy grę RPG Fable III na notebooku ASUS K53SV

Fable III okazało się całkiem udanym powrotem Microsoftu na ring pecetowy. Sprawdźmy jak ten comeback sprawuje się na słabszym z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Core 2 Duo 2GHz
    Pamięć RAM:  2 GB
    Karta grafiki: GeForce 7800 GT
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7 

Niestety twórcy nie podali rekomendowanych wymagań, ale minimalne jak widać nie są wysokie. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis specyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

.

Ustawienia umiarkowane, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem od ustawień umiarkowanych w rozdzielczości 1366 x 768. Wyniki były doskonałe. Nawet w najbardziej wymagających fragmentach silnik nie schodził poniżej poziomu 43 FPS-ów, przez co nie pojawiały się żadne irytujące spowolnienia. 

.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Następnie wypróbowałem ustawień wysokich i przy nich nie było już tak różowo. Nawet takim poziomie detali silnikowi zdarzało się schodzić poniżej poziomu 30 klatek na sekundę. Te spowolnienia nie czyniły Fable III niegrywalnym, ale potrafiły denerwować.

.

Podsumowanie

ASUS K53SV ze starcia z grą Fable III wyszedł odrobinę poodbijany, ale koniec końców zwycięski. Notebook bez żadnych problemów udźwignął ustawienia umiarkowane, które oferują doskonały kompromis pomiędzy wydajnością, a jakością grafiki. Gorzej było w przypadku opcji wysokich, gdzie zdarzały się drobne spowolnienia. Większości graczy raczej nie będą one przeszkadzały, ale co bardziej wrażliwi miłośnicy komputerowej rozrywki zechcą zapewne obniżyć niektóre ustawienia lub rozdzielczość.

Pod tym testem znajdziecie podpięty obrazem, który ilustruje różnice pomiędzy poszczególnymi poziomami detali.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej