Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 lutego 2021, 12:55

93 gry w pięć lat. Take-Two ma ambitne plany

Firma Take-Two Interactive znów wspomina o swoim ambitnym planie wydawniczym. W przeciągu pięciu lat ma zamiar wprowadzić na rynek aż 93 tytuły.

W SKRÓCIE:
  • Take-Two Interactive zamierza wydać 93 gry do końca 2025 roku.
  • Wśród nich znajdzie się 67 dużych tytułów.
  • Liczba ta może zawierać również odświeżone wersje wydanych już gier.

Pierwszy raz o swoim planie Take-Two Interactive wspomniało jeszcze w 2020 roku. W przeciągu pięciu lat firma zamierza wydać 93 produkcje. Liczba ta nie uległa zmianie po roku od zapowiedzi. Inaczej przedstawia się jednak kwestia rodzaju tytułów wchodzących w skład tej puli. Pierwotnie firma zamierzała wydać 63 gry określane jako „core experiences”, czyli produkcje zapewniające najwyższy standard. Oprócz tego planowano 17 tytułów ze średniej półki oraz 12 z segmentu „casual”, co oznacza najprawdopodobniej gry mobilne.

Od tego czasu plany firmy częściowo uległy zmianie. Wydaje się, że firma zrezygnowała z gier reprezentujących środkową kategorię. Zamiast tego aż 67 z nich to produkcje będące dużymi tytułami, a 23 to gry mobilne. Podano także bardziej szczegółowe informacje. 26 produkcji opartych będzie o model free-to-play. 47 ze wszystkich zaplanowanych tytułów ma z kolei rozwijać istniejące już marki. Możliwe więc, że w liczbę tę wchodzą nowe wydania gier takich jak Grand Theft Auto V czy Borderlands 3. Firma nie podzieliła się jednak nowymi informacjami, jakich konkretnie tytułów możemy się spodziewać. Wyrażono jedynie pewność, że plan ten nie jest zagrożony.

Koncern Take-Two Interactive jest jednym z wiodących producentów i wydawców gier w Stanach Zjednoczonych. Aktualnie firmie podległe są 2K, Rockstar oraz Private Division. Wśród marek, którymi dysponuje Take-Two, są więc serie takie jak Grand Theft Auto, Cywilizacja czy Mafia.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej