Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

publicystyka - newsy i ciekawostki

W Polsce nie tylko ja kochałem tę strategię, dziś odcinane są tylko kupony
W Polsce nie tylko ja kochałem tę strategię, dziś odcinane są tylko kupony

Maciej Pawlikowski, 20 września 2022, 15:00

Jagged Alliance 2 pomimo ponad dwudziestu lat na karku nadal rysuje się w mojej pamięci jako pełna niuansów i oryginalnych pomysłów strategia, o której warto mówić. Szkoda tylko, że marka ta od wielu lat cierpi i powoli umiera, choć nadzieja się tli.

Jak gry podróżują w czasie? „Dzień świstaka” w popkulturze i nauce
Jak gry podróżują w czasie? „Dzień świstaka” w popkulturze i nauce

Gailantar, 16 września 2022, 16:52

...Podróże w czasie są niewyczerpalnym źródłem inspiracji. Nie ma od tego ucieczki. Choć nie są już obecnie rozważane tylko w kategoriach SF, trzeba przyznać, że nasze wyobrażenia o nich odbiegają od teorii naukowych. A jak z tym tematem radzą sobie gry?

Stranger Things 4 - jest dobrze, ale bez szału. Moja opinia o finale serialu Netflixa
Stranger Things 4 - jest dobrze, ale bez szału. Moja opinia o finale serialu Netflixa

Zbigniew Woźnicki, 4 lipca 2022, 17:14

Drugą część Stranger Things 4 oglądało się przyjemnie, ale brakowało większych emocji. Całościowo widowisko było niestety dosyć przewidywalne i wyczekiwało się jedynie tego kto tym razem zostanie zabity przez twórców.

Siedem grzechów głównych komiksów Rick i Morty
Siedem grzechów głównych komiksów Rick i Morty

Improbite, 14 kwietnia 2020, 19:23

Kwarantanna, która obecnie panuje naokoło nas ma jedną zaletę (przynajmniej dla mnie), mogę w końcu spokojnie nadrobić komiksy, których parę się zebrało, podczas kiedy chłonęło się inne dobra popkultury.

Dekada Wii
Dekada Wii

Danteveli, 20 grudnia 2016, 11:48

Wii to bardzo ciekawy przypadek konsoli. Maszynka Nintedno odniosła spektakularny sukces po czym przepadła z rynku. Z obecnej perspektywy sprzęt ten kojarzony jest raczej ze szmelcem zalegającym w sklepowych koszach z grami za 5 złotych. Sprzęt którego nazwa może kojarzyć się z sikaniem doczekał się jednak kilku wybitnych gier. Dlatego też warto rzucić okiem jak przebiegała dekada Wii.

Studium przypadku Lair. Smoka koszmarnie złego i dobrego zarazem.
Studium przypadku Lair. Smoka koszmarnie złego i dobrego zarazem.

Montinek, 22 lutego 2016, 19:45

Lair na PS3 w momencie premiery nie miał lekko - fala krytyki pogrzebała szanse gry na jakikolwiek sukces. Śmiałbym jednak twierdzić, że nie do końca słusznie skazano ten smoczy tytuł na wieczne potępienie. Zapraszam do tekstu.

Co z tą fabułą The Phantom Pain? O niespełnionych oczekiwaniach słów kilka.
Co z tą fabułą The Phantom Pain? O niespełnionych oczekiwaniach słów kilka.

Montinek, 7 października 2015, 22:20

Jak tytuł wskazuje. Mocno subiektywne podsumowanie bolączek magnum opus studia Kojimy.

To dopiero jest granie! ...na instrumentach - poznajcie The Marcus Hedges Trend Orchestra
To dopiero jest granie! ...na instrumentach - poznajcie The Marcus Hedges Trend Orchestra

Montinek, 14 listopada 2014, 18:55

Parę słów o genialnej orkiestrze The Marcus Hedges Trend Orchestra. Świetne aranżacje motywów z gier... A także z innych mediów.

Uwielbiasz bitwy mechów? Pokochasz Gurren Lagann.
Uwielbiasz bitwy mechów? Pokochasz Gurren Lagann.

Montinek, 24 października 2014, 20:38

Wielkie mechy, wielkie potyczki, wielkie emocje... A w każdym razie wiele krzyków. O dziwo, ten festiwal giętej blachy, choć płytki jak kałuża, ogląda się z ogromną przyjemnością!

Dwa różne oblicza The Darkness
Dwa różne oblicza The Darkness

Montinek, 2 października 2014, 15:36

The Darkness z 2007 i jego sequel to dwie diametralnie różne gry, mimo tej samej nazwy. Co stanowi o tej odmienności i czy w związku z tym któraś z nich jest lepsza?

Fokalizacja bardziej tradycyjna i jej wpływ na odbiór gier
Fokalizacja bardziej tradycyjna i jej wpływ na odbiór gier

Osk, 27 stycznia 2014, 21:28

Fokalizacja jest potężnym narzędziem, które może nas niejawnie – a tym samym jeszcze skuteczniej – zmusić do współodczuwania z wyznaczonym bohaterem, do próby odnalezienia się w jego roli, do spojrzenia na sytuację z nietypowej perspektywy.

Sezon Burz - może i nie ma uderzenia pioruna, ale i tak iskrzy
Sezon Burz - może i nie ma uderzenia pioruna, ale i tak iskrzy

Montinek, 4 grudnia 2013, 18:04

Fakt, dosyć opóźnione, ale oto są - krótkie przemyślenia po lekturze "Sezonu Burz". Warto? Warto! Chociaż Sapkowski nie jest bez win...

Wzloty i upadki Endera, czyli film okiem fana książki
Wzloty i upadki Endera, czyli film okiem fana książki

Montinek, 5 listopada 2013, 08:37

"Książka była lepsza" - ile razy to już słyszeliście? Jeśli macie dość, to zasmucę Was, z Grą Endera nie jest inaczej. Co nie zmienia faktu, iż z seansu wyszedłem całkiem zadowolony - czas to ubrać jakoś w słowa.

Zabawa linkami wraz z olbrzymami - wrażenia po pierwszej serii Shingeki no Kyojin
Zabawa linkami wraz z olbrzymami - wrażenia po pierwszej serii Shingeki no Kyojin

Montinek, 5 października 2013, 21:14

W świecie anime ostatnio dość głośno się zrobiło o Shingeki no Kyojin, a bardziej po ludzku - Attack on Titan, gdzie wariaci w specjalnych uprzężach koszą kilkumetrowych olbrzymów. Czy to się mogło udać? Pierwsza seria wskazuje na to, że tak.

Rosja i Ukraina szkolą własnych wiedźminów. Z różnym skutkiem.
Rosja i Ukraina szkolą własnych wiedźminów. Z różnym skutkiem.

Montinek, 20 września 2013, 15:43

Rosyjscy i ukraińscy twórcy próbują nas przekonać do swoich wizji wiedźmina i jego świata w jednym tomiku opowiadań. Efekt ich starań jest... Cóż, dosyć nierówny. Ale zawsze warto rzucić okiem.

Burnout 3 - wyścigi, jakich nie było. I jakich już nie będzie.
Burnout 3 - wyścigi, jakich nie było. I jakich już nie będzie.

Montinek, 10 września 2013, 17:39

W zamierzchłych czasach poprzedniej generacji miała miejsce premiera pewnych wyścigów. Wyścigi te hurtem zdobyły serca recenzentów i graczy, dając ich twórcom zielone światło dla kolejnych produkcji. Tymi wyścigami był Burnout 3: Takedown i, prawdę mówiąc, do dziś nikomu nie udało się (i prawdopodobnie już nie uda) stworzyć drugiej tak dobrej gry w tym stylu...

Bioshock Infinite, jakiego nie znacie
Bioshock Infinite, jakiego nie znacie

Montinek, 4 września 2013, 18:09

Bioshock Infinite od pierwszych materiałów do gotowej gry przeszedł naprawdę długą drogę. Warto zobaczyć, jak bardzo opowieść o Bookerze i Elizabeth zmieniła się na przestrzeni blisko pięciu lat, których potrzebowało Irrational Games na zrealizowanie swojej wizji.

O szkołach publicystyki growej
O szkołach publicystyki growej

Czarny Wilk, 26 maja 2013, 22:32

Wraz z rozwojem gier komputerowych, rozwija się także sposób pisania o nich. Doprowadziło to do wydzielenia się dwóch szkół, wręcz filozofii pisania o elektronicznej rozrywce.

Co nie gra w recenzjach? – cz. 3/3 – sygnalizacja świetlna i zaniżone wymagania
Co nie gra w recenzjach? – cz. 3/3 – sygnalizacja świetlna i zaniżone wymagania

Osk, 4 stycznia 2013, 13:41

Trzeci - z trzech planowanych - artykuł poświęcony temu, co mi się niezbyt podoba w recenzjach gier. Teraz nieco uwagi poświęcam ocenianiu gier.

Subiektywny wybór czterech najbardziej kompromitujących błędów językowych z artykułów internetowych
Subiektywny wybór czterech najbardziej kompromitujących błędów językowych z artykułów internetowych

Osk, 25 grudnia 2012, 11:19

Nieraz zdarza się, że czytając nawet najbardziej udany i interesujący artykuł, natrafiam na zdanie, wyraz lub wyrażenie, które absolutnie kompromituje czytany tekst i sprawia, że natychmiast tracę jakiekolwiek zaufanie czy sympatię do autora. Przedstawiam cztery najczęstsze i – w moim odczuciu – najbardziej ośmieszające błędy językowe, które widuję w polskich artykułach, nawet kilka razy dziennie.

Najlepsze z gamingowej grafomanii
Najlepsze z gamingowej grafomanii

Gawełko, 4 września 2012, 20:32

Wybór kilku znakomitych tekstów o grach. Dokąd zmierza zachodnia gamingowa publicystyka i dlaczego Tom Bissell to najlepszy, współczesny krytyk tego medium.