Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, uważa szef Take 2. Firma stawia na nowe marki

Dyrektor generalny firmy Take-Two Interactive widzi potencjał w wykorzystaniu AI przy tworzeniu gier, ale uważa, że sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzkiej kreatywności.

Adrian Werner

Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, uważa szef Take 2. Firma stawia na nowe marki, źródło grafiki: Artwork z Rollerdrome, czyli nowej marki wydanej w zeszłym roku przez Take-Two Interactive..
Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, uważa szef Take 2. Firma stawia na nowe marki Źródło: Artwork z Rollerdrome, czyli nowej marki wydanej w zeszłym roku przez Take-Two Interactive..

Komentując niedawno opublikowane wyniki finansowe dyrektor generalny firmy Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, omówił strategię wydawniczą firmy na najbliższe lata. W jego wypowiedziach znalazło się wiele ciekawych wątków.

Kwestia wykorzystywania AI przy tworzeniu gier

Obecnie najgorętszym tematem w branżach technologicznych jest wykorzystywanie sztucznej inteligencji.

  1. Strauss Zelnick jest podekscytowany potencjałem tych narzędzi i liczy, że ułatwią one pracę deweloperom. Jest jednak przekonany, że AI nie będzie w stanie zastąpić ludzi.

Chciałbym móc powiedzieć, że postępy w sztucznej inteligencji pozwolą na łatwe tworzenie hitów, ale oczywistym jest, że tak się nie stanie. Tworzenie hitów wymaga geniuszu, a zestawy danych plus obliczenia i duże modele językowe nie równają się geniuszowi. Geniusz jest domeną ludzi i wierzę, że tak pozostanie

  1. Zelnick podkreślił, że AI bazuje na istniejących zestawach danych. Tym samym sztuczna inteligencja zawsze patrzy wstecz, podczas gdy w branży rozrywkowej sukces odnoszą osoby, których wizja wybiega w przyszłość.

Maszyna nie będzie w stanie patrzeć w przyszłość. Maszyna może przewidywać na podstawie zbiorów danych i przy użyciu ogromnych mocy obliczeniowych oraz dużych modeli językowych. Ale mylenie tego wyniku z inteligencją i kreatywnością jest jak mylenie magicznej sztuczki z magią.

Plany Take-Two na najbliższe lata

W raporcie firmy znalazły się także informacje o planach wydawniczych na lata rozliczeniowe 2024-2025, czyli okres od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2026 r. W ciągu tych 24 miesięcy Take-Two zamierza wypuścić aż 52 gry. Wśród nich znajdziemy:

  1. 17 gier z kategorii „immersive core” co oznacza wysokobudżetowe projekty dla wymagających graczy (przykładem mogą być serie GTA czy NBA2K).
  2. 7 gier indie, które zostaną wydane pod szyldem Private Division.
  3. 4 projekty mid-core, czyli ze średnim budżetem (jako przykład tytułu tego typu wymieniane jest tegoroczne LEGO 2K Drive).
  4. 6 remasterów/portów starszych produkcji.
  5. 18 gier mobilnych – do tej liczby nie wliczają się tzw. „hipercasualowe” produkcje, czyli pewnie chodzi tutaj o mobilne produkcje samego Take-Two bez tytułów tworzonych przez studio Zynga.

Warto tutaj przypomnieć, że w roku rozliczeniowym 2025 Take-Two spodziewa się przychodów w wysokości 8 mld dolarów dzięki premierom szeregu wyczekiwanych projektów. Większość analityków uważa, że osiągnięcie tego poziomu będzie możliwe tylko, jeśli w tym okresie ukaże się Grand Theft Auto VI. Szerzej pisaliśmy o tym wczoraj:

  1. Kiedy premiera GTA 6? Raport Take-Two wskazuje potencjalny termin

Take-Two stawia na nowe marki

Co ciekawe, aż 44% z tych wszystkich gier będą stanowiły nowe marki. Szefostwo Take-Two zdaje sobie sprawę, że nie wszystkie te projekty odniosą sukces, ale przekonuje inwestorów, że jest to konieczne ryzyko dla zapewnienia długoterminowego rozwoju firmy.

  1. Take-Two Interactive – strona oficjalna firmy
NBA 2K23

NBA 2K23

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 9 września 2022

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

6.0

Gracze

6.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Prezes Take-Two o rosnących kosztach gier: „nie widzę sprzeciwu graczy”

Następny
Prezes Take-Two o rosnących kosztach gier: „nie widzę sprzeciwu graczy”

Ta średniowieczna symulacja kupca wygląda unikatowo i tworzy ją jeden deweloper

Poprzedni
Ta średniowieczna symulacja kupca wygląda unikatowo i tworzy ją jeden deweloper

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl