Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2012, 10:55

autor: Adrian Werner

Studio Insomniac Games, znane z Ratchet & Clank oraz Resistance, zapowiada grę społecznościową Outernauts

Znane z serii Ratchet & Clank oraz Resistance studio Insomniac Games zapowiedziało swoją pierwsza gre społecznościową. Projekt zatytułowany został Outernauts i najprościej można go opisać jako wariację na temat Pokemonów w realiach science-fiction.

Studio Insomniac Games, znane z Ratchet & Clank oraz Resistance, zapowiada grę społecznościową Outernauts - ilustracja #1

Przez ponad dekadę studio Insomniac Games zajmowało się jedynie tworzeniem wysokobudżetowych produkcji na kolejne konsole firmy Sony. W końcu zespół uznał jednak, że najwyższa pora rozszerzyć swoją działalność na inne platformy. Pierwszym efektem była zapowiedź Overstrike na Xboksa 360 i PlayStation 3. Teraz autorzy ujawnili, że pracują również nad korzystającą z serwisu Facebook społecznościową grą Outernauts.

Ludzie z Insomniac nie chcą konkurować z casualowymi tytułami pokroju FarmVille. Zamiast tego ich produkcja ma trafić do bardziej doświadczonych graczy. Taka publiczność też korzysta z Facebooka i nie zawsze ma czas na długą sesję z konsolą czy pecetem. Ambicją autorów jest dostarczenie niezobowiązującej rozrywki, przy jednoczesnym zachowaniu poziomu grywalności znanego z „dużych” platform.

Outernauts najprościej można opisać jako wariację na temat Pokemonów w realiach science-fiction. Po stworzeniu własnej postaci gracze rozpoczną eksplorację galaktyki. Do wykonania czeka wiele różnorodnych misji, w których zmierzymy się m.in. z kosmicznymi piratami i sługusami korporacji Sludge. W trakcie przygód będziemy musieli chwytać obce zwierzęta, a potem zająć się ich tresurą. Stworzenia te wykorzystamy do prowadzenia turowych walk. Insomniac obiecuje, że system potyczek będzie posiadał głębię znaną z taktycznych RPG-ów. Gra zaoferuje setki różnorodnych umiejętności i każdy zwierzak posiadać ma inny ich zestaw. Tym samym do osiągnięcia sukcesu konieczne ma być dobieranie podopiecznych pod kątem przeciwników.

Autorzy chcą, by ich gra była prawdziwie społecznościowa, więc szykują rozbudowane opcje multiplayer. Będziemy mogli toczyć walki PvP z innymi graczami, jak również pobawić się w kooperację. W tym drugim przypadku twórcy zastosowali ciekawy patent. Grupa przyjaciół dostanie własną instancję każdej misji i silnik zapamięta jej stan nawet wtedy, gdy wszyscy członkowie drużyny będą wylogowani. Dzięki temu możliwe będzie na przykład przechodzenie lochu na raty, gdzie każdy gracz w wybranym przez siebie czasie samotnie oczyści fragment planszy.

Insomniac stawia na tradycyjny dla gier społecznościowych model darmowy z mikropłatnościami. Za prawdziwe pieniądze będziemy mogli ułatwiać sobie życie poprzez kupowanie czasowych bonusów do obrażeń, modyfikatorów przyspieszających zdobywanie doświadczenia czy surowców, które inaczej musielibyśmy wydobyć samodzielnie. Wykonanie jakiejkolwiek czynności ma wymagać wydania odkreślonej ilości energii. Jej pasek będzie się odnawiał automatycznie, a niecierpliwi skorzystają z mikropłatności do zwiększenia tempa regeneracji. Ten system mógłby być kłopotliwy podczas wielogodzinnej zabawy, ale Outernauts zostało zaprojektowane pod kątem krótkich sesji. Gracze mają bawić się miesiącami, każdego dnia poświęcając grze kilkanaście minut.

Outernauts znajduje się obecnie w fazie zamkniętej bety. Otwarte testy mają ruszyć latem tego roku.

Studio Insomniac Games, znane z Ratchet & Clank oraz Resistance, zapowiada grę społecznościową Outernauts - ilustracja #2
Studio Insomniac Games, znane z Ratchet & Clank oraz Resistance, zapowiada grę społecznościową Outernauts - ilustracja #3
Studio Insomniac Games, znane z Ratchet & Clank oraz Resistance, zapowiada grę społecznościową Outernauts - ilustracja #4

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej