Z okazji trwających targów gamescom, Nvidia opublikowała nowe sterowniki Game Ready w wersji 436.02. Wprowadzają one szereg usprawnień takich jak tryb ultraniskiego opóźnienia, lepsze skalowanie grafiki pikselowej oraz wzrost wydajności w niektórych grach.
Konrad Hazi

Większość uwagi graczy pochłaniają ostatnio targi gamescom 2019, tymczasem Nvidia, niejako przy okazji, udostępniła nowe sterowniki Game Ready w wersji 436.02. Jest to dość poważna aktualizacja, która wprowadza tryb ultra-niskiego opóźnienia, zmienia sposób buforowania klatek oraz poprawia jakość skalowania gier pixelartowych i retro. Oprócz tego nowe sterowniki standardowo wprowadzają szereg pomniejszych usprawnień.
Wróćmy jednak do opóźnień. Nowy tryb pracy pozwala na wyłączenie standardowej metody prerenderowania stosowanej przez Nvidię i włączenie trybu „just in time”. Ma to powodować spadek latencji nawet o 33%. Opcję może uruchomić w panelu kontrolnym Nvidia, w ustawieniach 3D. Mamy do wyboru trzy opcje:
Kolejna nowość, to Integer Scaling w wersji beta. Opcja ta pozwala na poprawienie jakości skalowania starych gier oraz tych tworzonych w konwencji pixel-art, które zwykle stają się rozmyte w dużych rozdzielczościach. Wykorzystanie nowej techniki sprawia, że zamiast na siłę wygładzać krawędzie obrazu, który nie był stworzony z myślą o tym, skalowane piksele pozostają ostre, jak w oryginalnym zamyśle. Należy jednak dodać, że nowa opcja dostępna jest wyłącznie w kartach RTX oraz GTX z rodziny 16xx. Przykład działania poniżej.


Oprócz tego, nowe sterowniki poprawiają ilość klatek na sekundę w grach takich jak Apex Legends, Battlefield V oraz Forza Horizon 4 nawet o 23 procent, jak podaje Nvidia. Jeśli jesteście zatem posiadaczami układów od „Zielonych”, to możecie pobrać nowe drivery ze strony producenta lub poprzez aplikację GeForce Experience.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Najciekawsze premiery i powroty 2025. Tytuły, które robią różnicę na ekranie
16