Firma Valve udostępniła raport podsumowujący miniony rok na Steamie. Dowiedzieliśmy się m.in., że liczba miesięcznych użytkowników serwisu wynosi 90 mln osób.

Firma Valve opublikowała podsumowanie 2018 roku w serwisie Steam. Tradycyjnie, znalazło się tam wiele ciekawych liczb. Dowiedzieliśmy się, że każdego miesiąca ze Steama korzysta 90 mln osób, z czego 47 mln robi to codziennie.
Obecnym rekordem aktywności jest 18,5 mln osób zalogowanych jednocześnie do serwisu. Imponujący jest również fakt, że w każdym miesiącu pierwszego zakupu na Steamie dokonuje 1,6 mln użytkowników.

2018 był dla serwisu kolejnym rokiem zmian. Valve m.in. ulepszyło narzędzia filtrowania treści i dodało strony producentów oraz wydawców. Rozbudowano także funkcje listy życzeń i zaoferowano dodatkowe narzędzia pozwalające deweloperom na dokładniejszą analizę ruchu sieciowego związanego z ich grami.
Valve musiało także ulepszyć swoją infrastrukturę, tak aby podołała coraz większym obciążeniom. W zeszłym roku Steam dostarczył 15 eksabajtów, czyli 15 miliardów gigabajtów, danych do użytkowników. Dla porównania, cały ruch w Internecie w 2003 roku (rok uruchomienia serwisu) wynosił ok. 9,3 eksabajtów.
Warto wspomnieć, że ostatnie tygodnie pełne były podsumowań różnych aspektów serwisu. Poznaliśmy najpopularniejsze i najbardziej dochodowe gry w 2018 r. oraz dowiedzieliśmy się, z jakich padów najczęściej korzystają użytkownicy Steama. Opublikowaliśmy także podsumowanie szacowanych wyników sprzedaży polskich produkcji wydanych w ubiegłym roku.
Ponadto wczoraj informowaliśmy, że na platformie Valve dostępnych jest już przeszło 30 tys. gier, z czego większość miała swoją premierę na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Z kolei dzisiaj pisaliśmy o ośmiu najważniejszych zmianach, jakie mają zostać wprowadzone na Steamie w tym roku.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
21

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.