Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 czerwca 2013, 12:10

autor: Adrian Werner

State of Decay - sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy

Studio Undead Labs ogłosiło, że sprzedaż State of Decay przekroczyła pół miliona egzemplarzy. Pomimo tego sukcesu niepewny pozostaje los kolejnego projektu zespołu, czyli zombiakowego MMO Class4.

State of Decay zdobywa kolejne zastępy fanów. - State of Decay - sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy - wiadomość - 2013-06-18
State of Decay zdobywa kolejne zastępy fanów.

State of Decay zdobywa coraz większą popularność. Kilka dni temu pisaliśmy, że w ciągu pierwszych 48 godzin od premiery grę zakupiło ponad 250 tysięcy użytkowników konsoli Xbox 360. Dzisiaj autorzy, czyli ludzie ze studia Undead Labs, pochwalili się, że sprzedaż przekroczyła pół miliona egzemplarzy.

  1. State of Decay – strona oficjalna

Taki wynik czyni z produkcji najszybciej sprzedająca się nową (a więc nie będącą konwersją z innych platform) grę w historii usługi Xbox Live Arcade. Bezwzględnym rekordzistą pozostaje oczywiście Minecraft. Warto przypomnieć, że w planach jest również pecetowa wersja State of Decay. Prace nad nią dobiegają już końca i autorom pozostało jeszcze tylko odpowiednie dopracowanie sterowania za pomocą myszki oraz klawiatury i zintegrowanie gry z serwisem Steam.

Undead Labs nie zamierza również porzucać edycji na Xboksa 360. Autorzy zajmują się obecnie opracowaniem nowego patcha, który ma naprawić błędy pozostawione przez pierwszą aktualizację. W planach jest również dalsze rozwijanie projektu, w tym wprowadzenie trybu sandboksowego, koncentrującego się wyłącznie na aspektach survivalowych.

Artwork z projektu Class4. - State of Decay - sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy - wiadomość - 2013-06-18
Artwork z projektu Class4.

Nie wszystko jedna układa się po myśli ludzi z Undead Labs. Niepewny pozostaje los ich kolejnego projektu, czyli zombiakowego MMO funkcjonującego pod tymczasową nazwą Class4. Produkcja State of Decay została sfinansowana przez firmę Microsoft w zamian za prawa do marki. W rezultacie autorzy nie mogą rozpocząć pełnej produkcji projektu MMO dopóki nie dostaną zielonego światła od wydawcy. Obie strony wciąż nie doszły jednak do porozumienia odnośnie skali gry oraz poziomu technologicznego, jaki ma prezentować. Pozostaje mieć nadzieję, że negocjacje zakończą się wkrótce sukcesem.

Microsoft ma niestety fatalną historię jeśli chodzi o produkcje MMO. Większość zapowiedzianych przez wydawcę projektów tego typu zostało skasowanych przed premierą. Taki los spotkał gry True Fantasy Live Online, Citizen Zero, Marvel Universe Online oraz Mythica. Jedynie obie części serii Asheron’s Call trafiły ostatecznie na rynek, ale firma wiele lat temu odsprzedała prawa do tej marki jej twórcom, czyli ludziom ze studia Turbine.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej