Studio Cloud Imperium Games poinformowało o rozszerzeniu testów aktualizacji 3.0 dla Star Citizen. W związku z tym w sieci pojawiły się nagrania prezentujące rozgrywkę w największym uaktualnieniu kosmicznego symulatora, w tym materiał w rozdzielczości 4K.

Od października nieliczni gracze mogli zapoznać się z kolejną wersją Star Citizen (oznaczoną numerem 3.0), a wczoraj grupa wybranych powiększyła się o pierwszą falę testerów. Teraz aktualizacja jest dostępna także dla subskrybentów oraz użytkowników o statusie Concierge (czytaj: tych, którzy przeznaczyli na grę co najmniej tysiąc dolarów) na serwerze testowym Public Test Universe (w skrócie PTU) . Dzięki temu w sieci pojawiły się liczne filmiki prezentujące rozgrywkę, w tym materiał użytkownika Xentorha Xi w serwisie YouTube, który opublikował nagranie ze Star Citizen w rozdzielczości 4K. Materiał prezentuje godzinną sesję z tytułem, w tym podróż z przestrzeni kosmicznej na powierzchnię planety. Oczywiście nadal jest to wczesna wersja gry, tak więc widać elementy wymagające dopracowania (np. ruchy postaci niezależnych), niemniej nie ma ich zbyt wiele. Filmik możecie obejrzeć poniżej.
Wersja 3.0 ma być największą z dotychczasowych aktualizacji i stanowić istotny krok na drodze do wydania produkcji, na którą gracze przeznaczyli już ponad 160 milionów dolarów. Wedle słów Chrisa Robertsa jest czymś w rodzaju Wczesnego Dostęp, a wraz z nim Star Citizen w końcu przestanie być zbiorem luźno powiązanych modułów i zacznie przypominać pełnoprawną grę. Patch wprowadzi m.in. proceduralnie generowane księżyce, lądowanie na planetach, poprawki sztucznej inteligencji i interfejsu, system handlu oraz Levski – kosmiczne miasto, w którym gracze znajdą sklepy z wyposażeniem, misje itp. Nie wiadomo, kiedy z tych dobrodziejstw skorzystają wszyscy zainteresowani, wciąż też nie znamy planowanej premiery pełnej wersji gry.
Więcej:„Najgorszą opcją jest nigdy tego nie ruszać”. Blizzard ryzykuje i znów przebudowuje Diablo 4
19

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).