Filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 14 października 2021, 11:14

Squid Game największym hitem Netflixa. Serial zmiażdżył dotychczasowy rekord

Squid Game pobiło dotychczasowe rekordy Netflixa, zaliczając najlepszy debiut w historii tego serwisu.

W SKRÓCIE:
  1. serial Squid Game zaliczył najlepszy debiut w historii Netflixa,
  2. przez pierwsze cztery tygodnie serial obejrzano na 111 mln kont,
  3. poprzednim serialowym rekordzistą byli Bridgertonowie z 82 mln, a filmowym Extraction – Tyler Rake: Ocalenie (99 mln).

Squid Game stało się największym hitem w historii serwisu Netflix. W ciągu pierwszych czterech tygodni od premiery serial oglądano na 111 mln kont. Tym samym koreański hit daleko w tyle zostawił dotychczasowych rekordzistów w tej kategorii, czyli Bridgertonów, którzy w analogicznym okresie uzyskali wynik 82 mln. Squid Game pobił również osiągnięcie topowego filmu Netflixa, czyli Extraction – Tyler Rake: Ocalenie (99 mln). Warto tutaj wyjaśnić metodologię stosowaną przez firmę. Netflix zalicza produkcję jako „obejrzaną”, jeśli widzowie oglądali ją przynajmniej przez dwie minuty.

Serial Squid Game był najpopularniejszą pozycją w tym serwisie w ponad 90 krajach. W odniesieniu sukcesu pomogła inwestycja w lokalizacje. Netflix nie tylko przygotował napisy w lokalnych językach, ale również nagrał ponad 30 wersji dubbingowych, co jest liczbą znacznie wyższą od standardów u rywali streamingowych.

Warto dodać, że to nie pierwszy tego rodzaju sukces serwisu. Netflixowi od pewnego czasu udaje się skutecznie wypromować na światowe hity produkcje, które nie są kręcone w języku angielskim. W ubiegłym miesiącu prezes firmy, Ted Sarandos, ujawnił zaktualizowaną listę największych przebojów streamingowego giganta. Na drugim miejscu w top 10 seriali z wynikiem 76 mln znalazł się francuski Lupin, a na szóstym – hiszpański Dom z papieru. Teraz za sprawą nowego lidera każdy z tych tytułów spadł o jedną pozycję w rankingu.

Sukces Squid Game uczynił z serialu jedną z najważniejszych marek w ofercie Netflixa. Nic więc dziwnego, że serwis ma ochotę na drugi sezon. Dosyć niechętnie do kwestii jego opracowania podchodzą za to sami twórcy, w tym pomysłodawca – Hwang Dong-hyuk. Nadzieje fanom powinien jednak dać jego wczorajszy wywiad, w którym stwierdził, że widzi sporo potencjalnych nowych historii wartych opowiedzenia w ramach tej marki.

Netflix rozważa również stworzenie gry na bazie Squid Game. Zapotrzebowanie na taką produkcję jest duże. Liczne nieoficjalne adaptacje zaczeły już pojawiać się w Roblox oraz na urządzeniach mobilnych. Fani odtwarzają również telewizyjne wyzwania i stroje w Minecrafcie.

  1. Squid Game – strona serialu w serwisie Netflix