Sprzedaż polskich magazynów branżowych w marcu 2012 roku
PC Format w marcu 2012 roku był najlepiej sprzedającym się magazynem branżowym w Polsce. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż tego typu czasopism we wspomnianym miesiącu.
Marcin Skierski
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży najbardziej popularnych magazynów branżowych w marcu bieżącego roku. Drugi miesiąc z rzędu na szczycie zestawienia znalazł się PC Format.

Lutowa obniżka ceny czasopisma PC Format z 7,99 złotych do 4,99 złotych spowodowała, że periodyk cały czas wyprzedza konkurencję, choć różnica nie jest już tak znaczna, jak miesiąc temu. Porównując sprzedaż z analogicznym okresem poprzedniego roku, największe straty znowu odnotował miesięcznik Chip. Magazyn został zakupiony przez 22 924 osoby, czyli o 25,14% mniej niż w marcu 2011 roku.
Tytuł | Sprzedaż w marcu 2012 roku | Sprzedaż w marcu 2011 roku |
PC Format | 86 302 | 81 398 |
CD Action | 77 835 | 72 631 |
Komputer Świat | 45 637 | 41 192 |
PC World | 30 148 | 34 866 |
Chip | 22 924 | 30 621 |
W porównaniu do lutego bieżącego roku, w marcu wzrost sprzedaży (3,30%) odnotował jedynie Komputer Świat. Mimo pozycji lidera w rankingu, najwięcej stracił PC Format. W marcu sprzedał się w liczbie 86 302 egzemplarzy, czyli aż o 30,44% mniej niż w lutym. Wygląda więc na to, że wiele osób po obniżce ceny zdecydowało się tylko na jednorazowy zakup lutowego numeru.
Tytuł | Sprzedaż w marcu 2012 roku | Sprzedaż w lutym 2012 roku |
PC Format | 86 302 | 124 066 |
CD Action | 77 835 | 95 386 |
Komputer Świat | 45 637 | 44 181 |
PC World | 30 148 | 30 700 |
Chip | 22 924 | 24 326 |
Więcej:Koniec CD-Action? Co wiemy na temat sytuacji magazynu
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany239410 Legend
CDA spadła sprzedaż, bo smuggler dostał bana na forum.
zanonimizowany358873 Legionista
Witam,jest mi znane, co nie wpływa na moje przewidywania. To tylko kwestia czasu.
zanonimizowany827415 Generał
[3] A czy pojęcie konkurencji jest ci znane? Niektóre portale już chciały pobierać opłaty za czytanie najnowszych wydarzeń. I co z tego wyszło? Natychmiastowy spadek ilości odsłon ich stron. Konsekwencje - spadek wartości witryny - mniejsza ilość reklamodawców, a to reklama jest głównym żywicielem.
zanonimizowany358873 Legionista
Witam,
Uważam, że jak wydawcy całkowicie przeniosą (ze względów finansowych) swoje periodyki tylko do Internetu to wszystkie serwisy, podobne temu, w którym się znajdujemy, będą pobierały mikropłatności za możliwość korzystania z nich. Jak sądzę będzie to daleko droższe, przy intensywnym zainteresowaniu, niż kilkanaście złotych miesięcznie. Wszyscy zaakceptują powszechność konieczności płacenia abonamentu.