Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 18 czerwca 2012, 10:35

autor: Marcin Skierski

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w marcu 2012 roku

PC Format w marcu 2012 roku był najlepiej sprzedającym się magazynem branżowym w Polsce. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż tego typu czasopism we wspomnianym miesiącu.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży najbardziej popularnych magazynów branżowych w marcu bieżącego roku. Drugi miesiąc z rzędu na szczycie zestawienia znalazł się PC Format.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w marcu 2012 roku - ilustracja #1

Lutowa obniżka ceny czasopisma PC Format z 7,99 złotych do 4,99 złotych spowodowała, że periodyk cały czas wyprzedza konkurencję, choć różnica nie jest już tak znaczna, jak miesiąc temu. Porównując sprzedaż z analogicznym okresem poprzedniego roku, największe straty znowu odnotował miesięcznik Chip. Magazyn został zakupiony przez 22 924 osoby, czyli o 25,14% mniej niż w marcu 2011 roku.

Tytuł

Sprzedaż w marcu 2012 roku

Sprzedaż w marcu 2011 roku

PC Format

86 302

81 398

CD Action

77 835

72 631

Komputer Świat

45 637

41 192

PC World

30 148

34 866

Chip

22 924

30 621

W porównaniu do lutego bieżącego roku, w marcu wzrost sprzedaży (3,30%) odnotował jedynie Komputer Świat. Mimo pozycji lidera w rankingu, najwięcej stracił PC Format. W marcu sprzedał się w liczbie 86 302 egzemplarzy, czyli aż o 30,44% mniej niż w lutym. Wygląda więc na to, że wiele osób po obniżce ceny zdecydowało się tylko na jednorazowy zakup lutowego numeru.

Tytuł

Sprzedaż w marcu 2012 roku

Sprzedaż w lutym 2012 roku

PC Format

86 302

124 066

CD Action

77 835

95 386

Komputer Świat

45 637

44 181

PC World

30 148

30 700

Chip

22 924

24 326