Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lutym 2014 r. CD-Action ponownie liderem

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił dane dotyczące sprzedaży polskich magazynów branżowych w lutym tego roku. CD-Action tradycyjnie okazało się liderem zestawienia, a największą stratę zanotował PC World.

Adrian Werner

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lutym 2014 r. CD-Action ponownie liderem - ilustracja #1

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował wyniki sprzedaży magazynów branżowych w Polsce za luty 2014 roku. Nikogo śledzącego te reporty nie powinna zaskoczyć informacja, że pozycję lidera obroniło jak zwykle CD-Action. W drugim miesiącu roku pismo rozeszło się w 88 757 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 5,23% w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 r. Drugie miejsce należało do czasopisma PC Format z wynikiem 60 669 sztuk, czyli o 5% mniej niż w roku ubiegłym. Ostatnią pozycję na podium zajął Komputer Świat, którego sprzedaż zwiększyła się o 15% do poziomu 39 328 egzemplarzy. Stanowi to jednocześnie najwyższy wzrost zanotowany w lutym.

Największym przegranym miesiąca okazał się magazyn PC World, którego sprzedaż spadła aż o 45,99% do 12 915 tysięcy egzemplarzy. W rezultacie czasopismo zmieniło pozycję w rankingu z czwartej na piątą, dając się wyprzedzić pismu Chip. Jego redaktorzy również nie mają jednak zbytnich powodów do zadowolenia, gdyż także zanotowali spadek sprzedaży. Po prostu nie był on tak dramatyczny jak w przypadku PC World.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lutym 2014 r. CD-Action ponownie liderem - ilustracja #2

Porównując wyniki między styczniem a lutym tego roku najwięcej, bo 48,84% zyskał Komputer Świat. Natomiast największa stratę (o 18,41%) zanotował „PC Format.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lutym 2014 r. CD-Action ponownie liderem - ilustracja #3

Przypomnijmy na koniec, że kategpria „sprzedaż ogółem” stanowi sumę sprzedaży wydań drukowanych i elektronicznych, zarówno indywidualną, jak i w ramach prenumeraty.

  1. Dane Związku Kontroli Prasy
  2. Portal Wirtualne Media
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-05-25
21:04

Jerath Junior

"kupywał"really? no to kupywuj dalej.

Komentarz: Jerath
2014-05-25
20:53

sutki Konsul

cd-action trzyma sie dobrze i niech tak dalej trzyma czasami go kupuje i bede go dalej kupywał. I pewnie gazeta bedzie dalej sie trzymała za 6 lat np bedą dalej funkcjonowali na rynku

Komentarz: sutki
2014-05-25
17:18

Stra Moldas Legend

Stra Moldas

Również czytam ten magazyn i sobie chwalę. Nie ma potrzeby wszczynania standardowej wojny prasa vs internet, na wszystko jest miejsce.

Komentarz: Stra Moldas
2014-05-25
16:56

Child of Pain Legend

Jeszcze dla gier zwlaszcza jak ktos ma slabszy komputer albo wolniejszy internet. Nawet jak gra jest na steama to trzeba tylko sciagac patche.

Komentarz: Child of Pain
2014-05-25
16:51

Reg03 Generał

Reg03

Dziwi mnie to że ludzie jeszcze kupują magazyny, chyba bardziej z sympatii bądź dla kolekcjonowania niż dla samych informacji

Komentarz: Reg03

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl