Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 16 października 2013, 11:32

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lipcu 2013 roku. CD-Action dalej na czele

Z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że magazyn CD-Action umocnił się na pozycji lidera rankingu czasopism branżowych. W tym roku tylko w kwietniu nie zajmował pierwszej pozycji w zestawieniu sprzedaży ZKDP – wówczas palmę pierwszeństwa odebrał mu PC Format.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lipcu 2013 roku. CD-Action dalej na czele - ilustracja #1

Magazyn CD-Action dobrze radzi sobie w tym roku. Tylko w jednym miesiącu oddał fotel lidera sprzedaży wśród czasopism branżowych pismu PC Format. Jak wynika z danych publikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, CD-Action w lipcu 2013 roku kupiło prawie 93 tys. ludzi. Drugi w kolejności PC Format jest daleko w tyle – sprzedaż wyniosła prawie 59 tys. egzemplarzy. Stawkę tradycyjnie zamykają PC World (21 250 egz.) i Chip (16 412 egz.)

Tytuł

Sprzedaż w lipcu 2013 roku

Sprzedaż w lipcu 2012 roku

CD Action

92 958

80 672

PC Format

58 766

57 853

Komputer Świat

30 020

41 312

PC World

21 250

26 482

Chip

16 412

20 389

W lipcu 2013 roku największym wzrostem sprzedaży względem tego samego miesiąca roku poprzedniego mógł pochwalić się magazyn CD-Action: wynik był wyższy o 15,23%. Sprzedaż magazynu PC Format była stabilna i prawie się nie zmieniła (wzrost o 1,58%). Najwięcej w skali roku, bo 27,33%, stracił Komputer Świat, który trafił do rąk 30 tys. osób. Straty zanotowały też PC World i Chip.

Tytuł

Sprzedaż w lipcu 2013 roku

Sprzedaż w czerwcu 2013 roku

CD Action

92 958

68 622

PC Format

58 766

54 481

Komputer Świat

30 020

26 726

PC World

21 250

19 817

Chip

16 412

17 594

Względem czerwca 2013 roku najwyższy wzrost sprzedaży osiągnęło znowu CD-Action – aż 35,46%. Jako jedyny w tym zestawieniu stracił magazyn Chip, a spadek wyniósł 6,72%. Inne pisma osiągnęły stabilny wzrost.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.