Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 13 lipca 2012, 13:28

autor: Muninn

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w kwietniu 2012 roku

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż magazynów branżowych w kwietniu 2012. Pierwsze miejsce zajmuje CD-Action, wyprzedzając magazyn PC Format.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił kolejne zestawienie wyników sprzedaży czasopism branżowych. Po dwumiesięcznej przerwie na szczyt listy najchętniej kupowanych czasopism o branży komputerowej i grach powróciło CD-Action, wyprzedzając znajdujący się na drugiej pozycji PC Format o 30 004 egzemplarze.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w kwietniu 2012 roku - ilustracja #1

Po raz kolejny największe straty w porównaniu z analogiczny okresem poprzedniego roku odnotował miesięcznik Chip. Czasopismo zostało zakupione przez 21 669 osób, czyli o 5981 mniej (ok. 21%) niż przed rokiem. Spadek sprzedaży zanotował także PC World (28 597 egz.; o 2 986 mniej niż rok temu). 3 000 więcej nabywców znalazło CD-Action, w porównaniu z kwietniem 2011 roku poprawiły się również wyniki magazynu PC Format (o 4 305 sztuk). Największy wzrost sprzedaży (o 6004 egzemplarze) zanotował Komputer Świat.

Tytuł

Sprzedaż w kwietniu 2012

Sprzedaż w kwietniu 2011

CD-Action

94 205

91 205

PC Format

64 201

59 896

Komputer Świat

45 916

39 912

PC World

28 597

31 598

Chip

21 669

27 650

W porównaniu z marcem tego roku najbardziej stratny był PC Format: sprzedało się o 22 101 (ok. 25%) mniej egzemplarzy tego magazynu. Spadek odnotowały też Chip i PC World. Z kolei aż o 16 370 sztuk (ok. 21%) wzrósł wynik periodyku CD-Action. Tak duża sprzedaż tego magazynu w kwietniu prawdopodobnie związana jest z wydaniem urodzinowego numeru, zawierającego atrakcyjne pełne wersje gier.

Tytuł

Sprzedaż w kwietniu 2012

Sprzedaż w marcu 2012

CD-Action

94 205

77 835

PC Format

64 201

86 302

Komputer Świat

45 916

45 637

PC World

28 597

30 148

Chip

21 669

22 924

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.