Sprzedaż Apple w Chinach spadła o 30%, w tym roku może nie być lepiej
Produkty Apple nie wzbudzają już tak dużego zainteresowania w Chinach. W pierwszym tygodniu bieżącego roku, sprzedaż iPhone’ów w tym kraju spadła o około 30%.

Apple przez wiele lat niepodzielnie rządziło chińskim rynkiem smartfonów, a jej urządzenia wzbudzały ogromne zainteresowanie. W tym roku amerykańskiej firmie może być jednak ciężko utrzymać swoją dotychczasową pozycję, gdyż według najnowszego raportu, przygotowanego przez analityków banku inwestycyjnego Jefferies Group, od początku tego roku zainteresowanie produktami koncernu znacznie się zmniejszyło.
Apple chiński rynek smartfonów
Z przygotowanej przez analityków notatki wynika, że w pierwszym tygodniu bieżącego roku, sprzedaż iPhone’ów w Chinach zmniejszyła się aż o 30%. Tak duży spadek zainteresowania sprzętem firmy z Cupertino jest sporym zaskoczeniem, tym bardziej, że w ostatnim czasie lokalne platformy handlowe znacznie obniżyły ceny wielu modeli. Na przykład sklep internetowy Pinduoduo, zmniejszył aż o 16% ceny iPhone’a 15 Pro i iPhone’a 15 Pro Max w pierwszym tygodniu 2024 roku.
Zdaniem analityków, spadek sprzedaży iPhone’ów wynika przede wszystkim z coraz silniejszej konkurencji ze strony lokalnych producentów. Szczególnie takich jak Huawei, który w ostatnim kwartale zeszłego roku, zwiększył swój udział w chińskim rynku smartfonów aż o 6%. Specjaliści spodziewają się, że sytuacja Apple w Państwie Środka może się dalej pogarszać i w całym 2024 roku prognozują dwucyfrowy spadek sprzedaży, gdy tymczasem Huawei będzie nadal umacniać swoją pozycję, zwiększając udziały w tamtejszym rynku. Chiński rywal Apple, w tym roku planuje na całym świecie sprzedać 64 mln smartfonów, a więc niemal dwukrotnie więcej, niż w 2023 roku, kiedy to na rynek trafiło poniżej 35 mln urządzeń.
Tutaj sprawdzisz ceny iPhone'ów
Spadek sprzedaży smartfonów w Chinach stanowi dla Apple ogromny problem, gdyż jest to trzeci co do wielkości, po Stanach Zjednoczonych oraz Europie, rynek ich zbytu. Firma w skali całego roku może więc stracić miliardy dolarów, ponieważ mniejsze zainteresowanie sprzętem będzie także wiązało się także ze spadkiem przychodów z App Store. Na razie nie wiadomo jak firma zamierza zareagować na tę sytuację, ale prędzej czy później będzie musiała podjąć jakieś działania w celu zachowania swojej pozycji.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!