Spotify zacznie bez ostrzeżenia dawać bany za blokowanie reklam

Spotify zmieni wkrótce sposób traktowania użytkowników blokujących reklamy. Firma zamierza bez ostrzeżenia dawać bany na konta, na których wykryte zostaną ad blockery.

futurebeat.pl

Adrian Werner

Zmiany wejdą w życie 1 marca. - Spotify zacznie bez ostrzeżenia dawać bany za blokowanie reklam  - wiadomość - 2019-02-09
Zmiany wejdą w życie 1 marca.

Walka z blokowaniem reklam robi się coraz ostrzejsza. Specjalizujący się w streamingu muzyki serwis Spotify poinformował, że wkrótce zacznie banowanie użytkowników, u których wykryte zostanie stosowanie ad blockerów. Dotyczy to jedynie kont darmowych, gdyż jedną z zalet subskrypcji jest brak reklam.

Obecnie po wykryciu ad blockera konto ulega zawieszeniu, a użytkownicy otrzymują e-mail z ostrzeżeniem. Pełna funkcjonalność zostaje przywrócona, jeżeli osoba wyłączy program blokujący reklamy lub wykupi subskrypcję.

Nowe zasady wejdą w życie 1 marca tego roku. Od tego dnia po wykryciu blokowania reklam Spotify od razu nałoży ban na konto, bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń lub e-maili.

Firma wreszcie zaczęła generować zyski. - Spotify zacznie bez ostrzeżenia dawać bany za blokowanie reklam  - wiadomość - 2019-02-09
Firma wreszcie zaczęła generować zyski.

Spotify twierdzi, że około 2% użytkowników korzystających z darmowych kont stosuje ad blockery. Osoby te nie generują żadnych przychodów dla firmy oraz artystów udostępniających utwory w serwisie.

Przypomnijmy, że przedwczoraj Spotify pochwaliło się, że liczba użytkowników serwisu przekroczyła 207 mln. 36% spośród nich, czyli 96 mln osób, opłaca subskrypcję. Ostatni kwartał ubiegłego roku był pierwszym, w którym firma wykazała zysk zamiast strat.

Ostatnie tygodnie to dla firmy okres dużych inwestycji. Kilka dni temu wykupiła ona specjalizujące się w podcastach serwisy Gimlet i Anchor. Spotify zamierza w tym roku zainwestować w tę kategorię ok. 400-500 mln dolarów.

  1. Oficjalna strona Spotify
Podobało się?

14

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2019-02-10
10:58

Moby7777 Generał

Zasadniczo reklamy u nich mi nie przeszkadzają i nie blokuję. W sumie to nie zdziwiłbym się jakby dawali ich więcej tak żeby skłonić ludzi żeby jednak zaczęli płacić - w ten sposób Youtube mnie przekonał do opłacenia premium (na originalsach mi nie zależało, na telefonie mało oglądam więc słuchanie w tle nie było argumentem ale reklamy co 10-15 minut w podcastach doprowadzały mnie do szału). A mimo to nie uważam, żeby przejście z ostrzeżenia na natychmiastowy ban było dobrym pomysłem.

No bo jaki jest zysk ze zbanowania kogoś? Sam domyślnie wszędzie mam włączonego adblocka i wyłączam dopiero po sprawdzeniu i polubieniu serwisu/usługi. Zwykle potrzebna jest dodatkowo prośba. Jakby mi dali bana za nie zwrócenie uwagi to po prostu straciliby użytkownika a ostrzeżeniem przypomnieli o zrobieniu wyjątku, więc efekt jednak lepszy. Chociaż to oczywiście w przeglądarce a nie dedykowanej aplikacji, więc też trochę inna sprawa...

Komentarz: Moby7777
2019-02-10
17:31

Janczes Legend

Janczes

Przypomnijmy, że przedwczoraj Spotify pochwaliło się, że liczba użytkowników serwisu przekroczyła 207 mln. 36% spośród nich, czyli 96 mln osób, opłaca subskrypcję. Ostatni kwartał ubiegłego roku był pierwszym, w którym firma wykazała zysk zamiast strat.

oplacam subskrypcje. wzialem na sprobowanie za 1 zl na 3 mies i uciekam stamtad od razu. Nie warto.
Ale widac ze jestem w tych 36%, wiec statystyki im podbilem

Komentarz: Janczes
2019-02-10
18:01

metro_stalker Pretorianin

metro_stalker

Korzystam z Dezzera. W czym Spotify jest lepsze?

Komentarz: metro_stalker
2019-02-11
09:23

MrPawlo112 Pretorianin

MrPawlo112

No i dobrze, uważam że powinni pójść w ślady Tidala i mieć bibliotekę otwartą, ale odtwarzanie tylko za opłatą - jak ktoś nie chce ani słuchać reklam ani odmówić sobie te kilka piw/paczkę fajek miesięcznie to niech nie korzysta.

Komentarz: MrPawlo112
2019-05-12
11:22

kriskow11 Generał

Najwiekszym im bledem danie wersji demo za free , no bo pelna zawartosc znasz tylko z opisu , a wersja demo jest straszna odpycha od korzystania
Najlepsza platforma to jednak od Apple

Komentarz: kriskow11

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl