Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 listopada 2020, 10:31

autor: Adrian Werner

Spider-Man: Miles Morales - porównanie graficzne PS5 i PS4

W sieci pojawił się ciekawy filmik oferujący porównanie grafiki w grze Spider-Man: Miles Morales między wersjami na PlayStation 5 i PlayStation 4.

Spider-Man: Miles Morales zapowiada się na jeden z najciekawszych tytułów startowych PlayStation 5. Gra ukaże się także na PS4, ale wydanie next-genowe zaoferuje liczne ulepszenia graficzne. Osoby czekające na ten tytuł zainteresować powinien materiał wideo serwisu IGN, który pokazuje, na jak dużą różnicę możemy liczyć.

Filmik oferuje porównanie graficzne między wydaniem na PS5 w trybach Fidelity (gdzie priorytetem jest jakość grafiki) oraz Performance (koncentrującym się na wydajności) a grą działającą na PS4 oraz PS4 Pro. Na pierwszy rzut oka wszystkie wersje mogą wydawać się bardzo podobne, ale przy bliższym spojrzeniu łatwo dostrzec wyraźne różnice. Zwłaszcza w trybie Fidelity Spider-Man: Miles Morales prezentuje się imponująco. Gra robi mocny użytek z ray tracingu, oferując realistyczne odbicia, które sprawiają, że lokacje prezentują się bardziej naturalnie. Nie uświadczymy tego, bawiąc się w wariancie Performance, ale za to oferuje on 60 klatek na sekundę zamiast 30.

Co ciekawe, czasem silnik potrafi na chwilę spowolnić o ok. dwa FPS. Dzieje się tak, gdy następuje nagły przeskok kamery, głównie w scenkach przerywnikowych. Gra na zapas generuje wtedy symulację niektórych elementów grafiki, po to aby uniknąć błędów wizualnych (np. pojawiających się znikąd obiektów). W trakcie rozgrywki to spowolnienie jest jednak trudne do wychwycenia gołym okiem.

Bawiąc się na PS4 (zwłaszcza na bazowym modelu, a nie Pro), otrzymamy najgorszą grafikę, ale prawdę mówiąc, Spider-Man: Miles Morales nawet wtedy prezentuje się wyśmienicie. Różnica oferowana przez wydanie next-genowe może dla wielu osób nie być wystarczająca, aby uzasadnić zakup nowego sprzętu. W rozmowie z serwisem IGN stojący na czele działu technologicznego studia Insomniac Games Mike Fitzgerald zapewnił, że grze daleko jest do pełnego wykorzystania możliwości PlayStation 5. Według niego deweloperzy dopiero zaczynają odkrywać, na co stać PS5, i możemy spodziewać się wielu lat postępów w kwestii grafiki.

Taka deklaracja nie dziwi. Choć Insomniac Games włożyło dużo wysiłku w upiększenie Spider-Mana: Milesa Moralesa, to nadal jest to produkcja dostępna na dwóch generacjach konsol, a do tego zbudowana na fundamentach gry Spider-Man, wydanej dwa lata temu na PS4. Dopiero następny projekt zespołu, czyli Ratchet & Clank: Rift Apart, będzie opracowany w całości z myślą o PS5.

  1. Recenzja gry Spider-Man: Miles Morales - wejście z hukiem w nową generację
  2. Oficjalna strona studia Insomniac Games

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej