Spadły dostawy pecetów w pierwszym kwartale 2019 roku
Światowe dostawy komputerów osobistych w pierwszym kwartale tego roku zmniejszyły się o 4,6% w stosunku do poprzedniego. Analitycy z firmy Gartner twierdzą, że ten trend będzie się utrzymywał.

Gartner, czyli popularne przedsiębiorstwo analityczno-badawcze specjalizujące się w zagadnieniach strategicznego wykorzystania technologii, opublikowało raport na temat dostaw komputerów osobistych w pierwszym kwartale tego roku na świecie. Z badań wynika, że odnotowano spadek liczby dostarczonych do klientów konstrukcji. Niestety, nie jest to nic nowego, a tylko potwierdzenie niekorzystnego trendu. Według raportu, w pierwszym kwartale światowe dostawy komputerów osobistych wyniosły 58,5 mln sztuk. Oznacza to, że sprzedaż zmalała o 4,6% względem zeszłego roku.
Według obserwatorów rynku, jedną z głównych przyczyn takiego stanu rzeczy jest fakt, że użytkownicy nie są zainteresowani zakupem najnowszego sprzętu. Powodem słabej sprzedaży PC-tów jest także niedobór procesorów Intela, co wymusza na branży stawianie na produkty z wyższą marżą. Korzystają na tym giganci sceny pecetowej, tacy jak Lenovo, HP oraz Dell, których stać na pozyskiwanie odpowiednich komponentów za większe pieniądze. Poniżej możecie zapoznać się z wynikami sprzedaży z pierwszego kwartału 2019 oraz ich zestawieniem z zeszłorocznymi rezultatami.
Firma (dostawy w tysiącach) | Dostawy w 1 kwartale 2019 | Udział w 1 kwartale 2019 | Dostawy w 1 kwartale 2018 | Udział w 1 kwartale 2018 | Różnica na przestrzeni roku |
Lenovo | 13196 | 22,5% | 12343 | 20,1% | +6,9% |
HP | 12826 | 21,9% | 12727 | 20,7% | +0,8% |
Dell | 9989 | 17,6% | 9841 | 16% | +1,5% |
Apple | 3977 | 6,8% | 4078 | 6,6% | -2,5% |
Asus | 3603 | 6,2% | 3887 | 6,3% | -7,3% |
Acer | 3322 | 5,7% | 3829 | 6,2% | -13,2% |
Inni | 11610 | 19,8% | 14671 | 23,9% | -20,9% |
Razem | 58523 | 100% | 61375 | 100% | -4,6% |
Uwaga, tabela zawiera dane ze sprzedaży wyłącznie PC-tów, notebooków oraz urządzeń ultramobilnych. Nie uwzględnia natomiast wyników iPadów czy Chromebooków. Co więcej, statystyki bazują jedynie na wstępnych danych.
Co ciekawe, jedynym krajem, gdzie sprzedaż komputerów osobistych w pierwszym kwartale 2019 roku wzrosła, była Japonia. Wzrost wyniósł 6,8% w stosunku do zeszłego roku. Nie najgorzej było również w naszym regionie (EMEA - państwa Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki), gdzie zanotowany został minimalny spadek na poziomie 2,2%. Z największą stratą musi natomiast pogodzić się rynek Ameryki Łacińskiej, gdzie sprzedaż spadła aż o 16,6%. Niestety, prognozy na najbliższe lata również nie są optymistyczne.
Komentarze czytelników
mirko81 Legend

Zainwestuj tylko w solidną płytę by nie było później problemu z update biosu pod nowy cpu
zanonimizowany1283967 Pretorianin
@maciell
Stary czytanie ze zrozumieniem sie klania. Nawet w tym Twoim artykule jest na jakiej platformie jest najwiecej graczy.
Nie rozmawialiśmy o ilości graczy tylko o wielkości rynku. To się nie przekłada 1:1. I gdzie to niby wynika z tego artykułu ?
No, ale wezmy pod uwage tez fakt, ze wlasciciele konsol tez posiadaja najczesciej jakies kompy/laptopy.
Przyznaję, jako posiadacz konsol posiadam też w domu 2 laptopy.
Posiadam również lodówkę, pralkę, kuchenkę indukcyjną i taki pierdzielnik do podgrzewania dzieciakowi butelki z mlekiem. A co z tego niby wynika ?
maciell Senator

Stary czytanie ze zrozumieniem sie klania. Nawet w tym Twoim artykule jest na jakiej platformie jest najwiecej graczy. No i nie sa to konsole. Mobilki/pc/konsole na dzien dzisiejszy tak to wyglada. No, ale wezmy pod uwage tez fakt, ze wlasciciele konsol tez posiadaja najczesciej jakies kompy/laptopy.
zanonimizowany1283967 Pretorianin
@maciell
Ach, przerzucanie się artykułami, moje ulubiene ;)))).
Ale pobawimy się, link do artykułu na pclab.pl a poniżej kilka cytatów z niego:
https://m.pclab.pl/news79534.html
PC traci udziały, choć notuje wzrost przychodów. Portal Gamesindustry.biz jak co roku przygotował podsumowanie, zawierające statystyki rynku gier mijających dwunastu miesięcy.
Bardzo dobrze poradziły sobie też konsole, które mocno odskoczyły od PC. Na taki obrót spraw ma wpływ znaczne zwiększenie popularności cyfrowej dystrybucji na PlayStation 4 (tutaj sprawdzicie cenę konsoli) i Xboksa One. Dość powiedzieć, że sprzedaż w „cyfrze” wzrosła na konsolach o 22 procent rok do roku i jest już tylko o 5 mld dolarów mniejsza niż na PC.
W raporcie uwzględniono statystyki dotyczące liczby wydanych gier przez największych wydawców. Na pierwszym miejscu uplasowało się Sony, które wprowadziło na rynek aż 19 tytułów, z czego 10 to nowe marki. Dalej mamy Nintendo, EA, Ubisoft i Microsoft. Ostatni z wielkiej szóstki jest koncern Acitivision-Blizzard, który jednak zwykle wydaje w ciągu roku niewiele produkcji.
maciell Senator

https://www.wepc.com/news/video-game-statistics/
PC gaming industry was estimated to be worth 28.04 billion U.S. dollars in 2017 and is expected to reach 33.6 billion by 2020.
The total revenue of the PC gaming hardware industry in 2017 is expected to reach 23.11 billion U.S. dollars.
Steam game sales revenue reached 4.3 billion U.S. dollars in 2017, that's an 18.6% increase from 2015.
https://www.pcgamesn.com/pc-vs-console-sales
PC gaming has been bigger than consoles since 2013
https://www.pcgamesn.com/pc-gaming-revenue-2018
Niechce mi sie dalej szukac....
Ja rozumiem, ze jak ktos ma jedna platforme to ja bedzie bronil do smierci. No, ale wezcie troszke pomyslcie. WOW nawet dzisiaj ma wiecej ludzi placacych abo co miesiac niz sprzedaz wielkich tytulow AAA na konsoli.