Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 maja 2016, 13:00

autor: Adrian Werner

Space Run Galaxy - kontynuacja kosmicznej strategii kurierskiej zadebiutuje w przyszłym miesiącu

Studio Passtech Games i firma Focus Home Interactive opublikowały nowy zwiastun gry Space Run Galaxy i ujawniły jej datę premiery. Produkcja stanowi kontynuację Space Run z 2014 roku i tak jak pierwowzór połączy kosmiczną strategię z elementami tower defense.

Dwa lata temu do sprzedaży trafiła gra Space Run. Okazała się ona godną uwagi pozycją, która w ciekawy sposób połączyła elementy kosmicznej strategii i gatunku tower defense. Produkcja nie stała się wielkim przebojem, ale sprzedała się na tyle dobrze, że jej autorzy, czyli ludzie ze studia Passtech Games mogli rozpocząć pracę nad kontynuacją, która została oficjalnie zapowiedziana w marcu jako Space Run Galaxy. Teraz twórcy udostępnili pierwszy zwiastun oraz poinformowali, że nie będziemy musieli długo czekać na premierę, gdyż ta zaplanowana została na 30 czerwca tego roku. Tak jak pierwowzór, tytuł ukaże się wyłącznie na pecety.

Akcja gry toczyć się będzie w odległej przyszłości, dwadzieścia lat po wydarzeniach z poprzedniej części. W kampanii powróci Kapitan Buck Mann specjalizujący się w transporcie cennych ładunków przez niebezpieczne rejony galaktyki. Przed te dwie dekady jego interes rozwijał się w szybkim tempie i obecnie posiada on sporych rozmiarów firmę kurierską, z wyrobioną renomą i stałymi klientami. Tym razem graczom przyjdzie wcielić się w jednego z jego pracowników. Naszym zadaniem będzie nie tylko dostarczenie przesyłek w jednym kawałku, ale również uczynienie tego w jak najkrótszym czasie. Nie będzie to łatwe, gdyż trasy przebiegać mają przez terytoria pełne wrogich wojsk, piratów oraz agresywnych obcych ras.

Przed rozpoczęciem podróży sami zbudujemy z heksagonalnych części kadłub o dowolnym kształcie. Na jego końcu zamontujemy silnik (na początku tylko jeden, ale z czasem zarobimy na dodatkowe), a potem na kadłubie ułożymy ładunek. Gdy będziemy już gotowi statek ruszy w drogę, a my otrzymamy możliwość rozpoczęcia konstruowania na wolnych heksach dodatkowych urządzeń. Wśród nich znajdziemy m.in. wieżyczki laserowe, wyrzutnie rakiet, generatory osłon, czy dopalacze. Wszystko to wykorzystamy nie tylko do odpierania ataków wrogów, ale również eliminowania innych zagrożeń naturalnych (np. asteroidów).

Podczas lotu nie otrzymamy kontroli nad nawigacją jednostki, ale za to możliwe będzie sterowanie uzbrojeniem i innymi systemami pokładowymi. Gra ma zaoferować sporą różnorodność wyzwań. Poza kilkoma wrogimi frakcjami pojawią się także bossowie w postaci gigantycznych statków lub kosmicznych potworów. Podobnie będzie z transportowanymi towarami – podzielone one zostaną na kilka kategorii i każda z nich wymagać będzie innych warunków podczas podróży.

Akcja toczyć się będzie w sporych rozmiarów wycinku galaktyki, zawierającym cztery systemy planetarne, pięćdziesiąt stref i ponad sto możliwych zleceń. W porównaniu z poprzednią odsłoną pojawią się dodatkowe korporacje, proponujące bardziej niebezpieczne, ale jeszcze lepiej opłacalne zadania. Gra zaoferuje także kilka opcji sieciowych. Gracze będą mogli tworzyć własne kontrakty i dzielić się nimi z resztą społeczności. Ponadto pojawi się czarny rynek, w którym cała ekonomia kształtowana ma być przez działania użytkowników.

  1. Oficjalna strona serii

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej